לוקהיד מרטין הפיצה השבוע סרטון בן ארבע דקות בו ניתן לראות טיסת ראווה של F-35I מספר 901, הראשון של חיל האוויר הישראלי שירד מפס הייצור. הסרטון שהפיצה החברה מגיע על רקע ההחלטה של ישראל לרכוש 17 מטוסי חמקן נוספים מכספי הסיוע האמריקאי, ובכך להעלות את כמות ההזמנה של מטוסי ה"אדיר" ל-50.

מדובר במעין הוכחה של החברה לתיקון התקלות במטוס ולעמידה בלוח הזמנים, לפיו ינחתו זוג מטוסי האדיר הראשונים בעוד כשבועיים בבסיס חיל האוויר נבטים, הבית של טייסת החמקן הראשונה של החיל שתפעל תחת פיקודו של סא"ל יותם .

הסרטון הזה כאמור מגיע על רקע שמועות על תקלות רבות שהתגלו במטוס, כולל טענות בדבר דחיית לו"ז הנחיתה של מטוסי החמקן בישראל וביפן. נראה שלוקהיד מרטין הפכו את הסרטונים האלה לסוג של הרגל: במקום להגיב לטענות, הם פשוט מפרסמים כתשובה סרטונים של המטוסים באוויר. מהחברה נמסר כבר לפני מספר שבועות שהתקלות שהתפרסמו בכלי התקשורת תוקנו, והתחייבו שהמטוסים יגיעו לישראל בזמן, כמו שאר המטוסים שהוזמנו.

עקרונית, ישראל כבר הודיעה על כוונתה לרכוש 75 מטוסים בסך הכל, מספר שאמור להעמיד שלוש טייסות מלאות. ההערכה היא שההודעה על הרכש הנוסף תגיע במהלך החודשים הקרובים.

חשוב לציין שבגלל כמות ההזמנות ישראל שילמה הרבה פחות עבור כל יחידה, ומסכום של 122 מיליון דולר למטוס ירד המחיר לפחות מ-100 מיליון. ככל הנראה, בסבב הבא יעמוד התשלום על כ-85 מיליון דולר. מטוסי החמקן שיגיעו לישראל יכללו גם מערכות אלקטרוניות מתוצרת כחול לבן, שעל פי נציגי החברה בישראל עולות בחלקן על היכולות שיהיו למטוסים של ארצות הברית וכמובן יהיו מותאמות גם לאופי הפעולה של ישראל.