שרת התרבות מירי רגב החליטה לצרף אליה לנסיעה לאולימפיאדת ריו בקיץ האחרון שתי עוזרות שלה - והנסיעה עלתה למשלם המסים כרבע מיליון שקל - וזאת בניגוד להנחיות מנכ"ל משרד התרבות שעומד בראש ועדת הנסיעות של המשרד, שלא אישר את צירופן של שתי העוזרות - כך דווח בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10, בהסתבסס על מידע שהעבירה "התנועה לחופש המידע". 

רגב נסעה בליווי מאבטח צמוד ומנכ"ל המשרד - ואליהם הוסיפה בניגוד להנחיות את העוזרת הפרלמנטרית חן קדם בעלות טיסה של 13 אלף שקל (כ-3,200 דולר), והדוברת שלה לשעבר מעיין אדם בעלות של 16,400 שקל (כ-4,100 דולר). השרה רגב, אם תהיתם, נסעה במחלקה ראשונה בעלות של 39 אלף שקל (9,715 דולר).

אי האישור לצרף את קדם ואדם נבע מכך שתקציב המשרד לנסיעה היא ממילא בחריגה, אבל את השרה רגב זה כנראה לא עניין. עלות הלינה של שתי העוזרות הייתה למעלה מ-3,200 דולר כל אחת, וגם זה לא אושר כמובן.

עלות הנסיעה של רגב, אגב, גבוהה פי 2.5 מזו של השרה הקודמת לימור לבנת שנסעה לאולימפיאדת לונדון ב-2012 בכ-100 אלף שקל.  

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "שרת התרבות והספורט ייצגה את מדינת ישראל באירוע הגדול והמרכזי של עולם הספורט - המשחקים האולימפיים. לנסיעה צורפו שתי עוזרות, כמקובל בנהלי החשב הכללי, לצורך ארגון פגישות, סיוע מנהלתי, קידום הקשרים הבינלאומיים ודוברות. נסיעתן אושרה, בהתאם לנהלים ובכפוף לכל דין.

"לעניין הפרוטוקולים שהועברו בשקיפות ע"י המשרד, נציין כי בעת כתיבתם לא הייתה זמינות תקציבית, אך לאור חשיבות הנסיעה, הדבר הופנה לטיפול המנכ"ל לצורך תיעדוף תקציבי מחודש, ואושר על ידו לאחר מציאת פתרון תקציבי. לעוזרות הוצאו כרטיסים במחלקת תיירים, כדי להוזיל את הוצאות הנסיעה כמקובל.

"נציין עוד, כי לא דומה עלות נסיעה ללונדון לעלות נסיעה לריו שבברזיל. לא במרחק ועלויות כרטיסי הטיסה ולא בעלויות הכלכלה, האבטחה ועוד", נמסר.

הכול כלול/ צילום מסך