הרמטכ"ל על בוכריס: "אמשיך ואגלה אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית"

אייזנקוט: "לא נהסס לנקוט צעדים" גם נגד מפקדים בכירים - אחרי הודאתו של בוכריס בעבירות מין בחיילת ובקצינה ■ גיבה את הסדר הטיעון: "סומך על מערכת המשפט הצבאית"

 

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט התייחס היום (שבת) להסדר הטיעון שהושג בין אופק בוכריס למתלוננות נגדו בגין עבירות מין. "בכוונתי להמשיך ולגלות אפס סובלנות כלפי כל מקרה של הטרדה או פגיעה מינית בצה"ל", אמר הרמטכ"ל, והוסיף: "לא נעצום עיניים, לא נוותר ולא נהסס לנקוט צעדים נחרצים, גם במקרים שבהם מעורבים מפקדים בכירים בצה"ל, ללא קשר לדרגתם, עשייתם, או הצלחתם - כל אלו אינם רלוונטיים במקרים מסוג זה.

אייזנקוט הוסיף כי לאור מדיניות זו, "כשהתעוררו חשדות נגד תא"ל (מיל') בוכריס, נקטתי שורה של צעדים פיקודיים, לרבות השעייתו וביטול מינויו לראש חטיבת המבצעים, והוא סיים בהמשך את שירותו בצה"ל. לעבירות שתא"ל (מיל') בוכריס הודה בביצוען אין ולא היה מקום בצה"ל, בשרות סדיר ובשירות מילואים".

"מערכת המשפט והחקירה הצבאית פועלת במקצועיות ובעצמאות מוחלטת, וכך פעלה גם במקרה זה, ואני סומך על שיקול דעתה", ציין הרמטכ"ל. "נמשיך ונוודא כי עצמאות מערכת המשפט הצבאית נשמרת ללא השפעות חיצוניות. עלינו מוטלת החובה להבטיח שחיילות וחיילי צה"ל ירגישו מוגנים בשירותם הצבאי, ולא ייחשפו לעבירות של התנהגות בלתי הולמת וברוח זו נמשיך לפעול".