חוק ההסדרה עבר בקריאה ראשונה בכנסת

בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הכריז בתום ההצבעה: "התקדמנו עוד שלב למען ההתיישבות, למען עם ישראל למען מדינת ישראל. זהו חוק ציוני, ערכי, יהודי. זהו חוק צודק"

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ד') בקריאה ראשונה את חוק ההסדרה, שמכשיר בדיעבד מאחזים בלתי חוקיים שהוקמו על קרקעות פרטיות בשטחי יהודה ושומרון. 58 חברי כנסת הצביעו בעד, לעומת 51 נגד. הליך החקיקה יחזור כעת לוועדת חוקה חוק ומשפט, בראשות ניסן סלומינסקי.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הכריז בתום ההצבעה: "התקדמנו עוד שלב למען ההתיישבות, למען עם ישראל למען מדינת ישראל. זהו חוק ציוני, ערכי, יהודי. זהו חוק צודק". ח"כ מוטי יוגב הוסיף: "היום עבר בקריאה ראשונה חוק היסטורי המאשר את שייכותה של ארץ ישראל לעם ישראל ומסדיר את ההתיישבות היהודית בכל מלא רוחב ארצנו. נמשיך לפעול עד לאישור סופי של החוק בקריאה שנייה ושלישית".

ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, בעבר מישראל ביתנו, ביקרה את ההצבעה בחריפות: "אצל חברי הקואליציה מילים לחוד והצבעות לחוד. ראשי המפלגות, השרים וראש הממשלה אומרים חד וחלק כי החוק הוא חוק רע, אינו חוקתי, והוא לא יציל את תושבי עמונה מפינוי, אך ממשיכים בתחרות 'הורדת ידיים' מי בעל הבית בממשלה הזו.

"איני חסידה של פינוי משפחות מביתן, לא של משפחות המתגוררות בעמונה וגם לא של פינוי משפחות הדיור הציבורי. אני מאמינה כי יש לנקוט בכל האמצעים החוקתיים כדי לאפשר למשפחות קורת גג. ולכן איני תומכת במהלך שכולו הצגה ופארסה אחת גדולה".

לוי-אבוקסיס הוסיפה: "לא ראיתי התגייסות של הקואליציה עבור משפחות ליפתא, גבעת עמל, הארגזים - שרת המשפטים הייתה יוזמת החוק בקדנציה הקודמת ועכשיו כשרה היא עושה כל שאל ידה כדי למנוע את ההסדר החוקי ומוכרת את הדירות יחד עם האנשים. שם אין דין בינלאומי, רק מתן דין לבעלי ההון. לפנות משפחות בשביל יזמים בעלי הון -זה מבחינתי - לא יהודי. עבורי בית יהודי הוא משפחה סביב השולחן בערב שבת. אבל ל-160,000 משפחות במדינת ישראל אין את זה, אין להן קורת גג".