דירוג A1 לאבנר ודלק קידוחים לקראת הנפקת אג"ח

שותפויות הדלק יגייסו החל מהשבוע הבא עד 200 מיליון דולר כל אחת, למימון פעילות שוטפת וחלוקת רווחים ■ בין הנימוקים לדירוג הגבוה: הענף ריכוזי ונתח השוק של השותפות בישראל גבוה

קידוח נפט / צילום: רויטרס
קידוח נפט / צילום: רויטרס

שותפויות הגז, דלק קידוחים ואבנר, דיווחו הבוקר (א') על קבלת דירוג A1 מחברת מידרוג, לקראת יציאה להנפקת אגרות חוב מדורגת החל מהשבוע הבא, בהיקף של עד 200 מיליון דולר כל אחת. כספי ההנפקה, נמסר מהשותפויות, ישמשו למימון שוטף של צרכיהן וכן לחלוקות רווחים.

האג"ח יונפקו ללא שיעבודים והריבית עליהן תשולם מדי חצי שנה עד דצמבר 2021, אז תיפרע הקרן בשלמותה בתשלום אחד. השותפויות, המחויבות להיפטר מכל אחזקותיהן בתמר עד 2022, יפרעו חצי מהקרן ברגע שכל אחת מהן תרד אל מתחת ל-5% החזקה במאגר. בשלב הראשון יוכלו המוסדיים להגיש הצעות רכש, ולאחר מכן יוצעו האג"חים בבורסה. 

הנימוקים לדירוג, הרביעי באיכותו בסולם של מידרוג, הם המענה שנותנות השותפויות לצורך הלאומי האסטרטגי של ישראל לעבור לעצמאות אנרגטית ולצמצום התלות בפחם; היציבות הנגזרת ממתווה הגז; ריכוזיות הענף, המפצה על היותו בעל סיכון בינוני-גבוה, והחסמים הרגולטוריים, הטכניים והפיננסיים הגבוהים לכניסה אליו; יציבות בביקושים והסכמים ארוכי טווח; מכירת כריש ותנין והפיתוח הצפוי של לוויתן; נתח שוק גדול מרכזי בישראל; ניסיון ההפקה של נובל אנרג'י; מינוף נמוך יחסית וגמישות פיננסית של השותפויות; רווחיות תפעולית ותזרימי מזומנים גבוהים ויציבים; ויחסי כיסוי מהירים לריבית על החובות הקיימים.