הצעת המכר באוברסיז: הבעלים מכרו מניות ב-180 מיליון שקל

השלב הציבורי בהנפקה והנפקת האג"ח של החברה בהיקף של 100 מיליון שקל יושלמו השבוע

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

חברת הלוגיסטיקה הימית אוברסיז קומרס (Overseas Commerce) ביצעה ביום חמישי את השלב המוסדי בהצעת המכר שלה ובעלי המניות שלה מכרו למשקיעים מוסדיים מניות ב-180 מיליון שקל לפי שווי של 400 מיליון שקל. החברה, שנמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, זכתה לביקושים בהיקף של 355 מיליון שקל.

במהלך הימים הקרובים, צפויים בעלי המניות של החברה להשלים את השלב הציבורי בהצעת המכר ולמכור מניות בעוד 20 מיליון שקל, ובמקביל לגייס עוד כ-100 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. לאחר השלמת המהלך יחלו מניות אוברסיז והאג"ח שלה להיסחר בבורסה של ת"א.

המנכ"ל משתתף בהצעת המכר

בעלי המניות באוברסיז הם קרן פימי של (50%), גד זאבי וחברת הספנות צים (25% כל אחד). מהלך ההנפקה מציף עבור קרן פימי רווח נאה של קרוב ל-100%, לאחר שלפני כשלוש שנים רכשה מידי צים וזאבי קצת יותר מ-50% ממניות אוברסיז בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 213 מיליון שקל בלבד. דבר הצעת המכר וההנפקה המתוכננת נחשף ב"גלובס" ביולי האחרון. מי שמובילה את המהלך, היא חברת דיסקונט חיתום ואיתה פעלו לידר הנפקות, אקסלנס חיתום וברק קפיטל חיתום.

אוברסיז, שנוסדה לפני 49 שנים, עוסקת ב"מתן שירותים לוגיסטיים כוללים 'מן הנמל עד המדף' באמצעות מסופי מכולות ומטענים ומחסני ערובה (בפיקוח המכס)", וכן באמצעות "מחסנים לוגיסטיים (מרלו"גים) לפעילויות לוגיסטיות מגוונות של סחורה מיובאת לאחר שחרור מהמכס או תוצרת מקומית".

החברה מחלקת את שירותיה לשלושה מגזרי פעילות - מגזר המכולות המלאות, מגזר המכולות לריקון ומגזר השירותים הלוגיסטיים.

בהצעת המכר פימי למעשה משכפלת את המודל המוצלח באמצעותו הציפה לעצמה ערך רב בחברת אינרום תעשיות בנייה לפני כשנתיים וחצי. אז מכרה פימי בבורסה בת"א כמחצית ממניותיה באינרום תמורת כ-350 מיליון שקל. בהצעת המכר משתתפים גם מנכ"ל אוברסיז, מוטי גליק; וסמנכ"ל הכספים, משה רביבו, שמחזיקים באופציות למימוש של 1.5% מהון החברה - עיקרן שייכות למנכ"ל גליק.

האג"ח, בהיקף של עד 100 מיליון שקל, קיבלו דירוג A2 באופק יציב מחברת מידרוג, שם כותבים כי "דירוג החברה נתמך במעמד תחרותי מוביל בענף השירותים הלוגיסטיים" וכי "לחברה יתרונות תחרותיים בדמות מיקום אסטרטגי בסמוך לנמל אשדוד ונוכחות כמעט בלעדית בנמל חיפה". "לצד זאת", מוסיפים במידרוג, "היקף ההכנסות הנמוך של החברה - פועל יוצא של גודל הענף ומאפייניו - מהווה גורם המשפיע לשלילה על הדירוג".

מדוחות החברה עולה כי בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה הציגה אוברסיז צמיחה של 10% בהכנסותיה, שהגיעו ל-208 מיליון שקל, לצד קפיצה של 32% ברווחיה שהצטברו ל-16.5 מיליון שקל. עוד בדוחות האחרונים מציגה אוברסיז עלייה של 8% ברווח הגולמי, שהגיע ל-49 מיליון שקל לצד זינוק של 28% ברווח התפעולי שהתקרב ל-26 מיליון שקל.