בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב העלה את הריבית ב-0.25%. בהודעה שפרסם הבנק המרכזי הוא מעריך כי צפוייה התחזקות נוספת של שוק העבודה בשנה הבאה ומכיוון שלא צפויים לחצים אינפלציוניים ניתן יהיה להגביר את קצב העלאות הריבית ל-3 העלאות בשנה לעומת התחזית הקודמת שדיברה על 2 העלאות ריבית.

יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות שהתבטא במהלך הבחירות בארה"ב כי תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יגיעו ל-2.5% עד להחלטה בנוגע לריבית בארה"ב העריך הערב כי העלאת הריבית הייתה צפויה והתשואות ל-10 שנים מגלמות שתי העלאות ריבית לפחות. למרות שהפד אומר כי יעלה את הריבית 3 פעמים, כרגע בשוק מתומחרות שתי העלאות ריבית בלבד. "קשה להאמין שהפד במצב הזה יעלה שלוש העלאות ריבית כי הדולר יתחזק יותר מידי ויפגע בכלכלה המקומית, במיוחד שהצמיחה היא סבירה אבל לא מעבר לכך.

"צריך לזכור ששוק המניות תמיד מהווה אלטרנטיבה לשוק האג"ח וכשהתשואות עולות שוק המניות יורד והיום כל עוד התשואות לא יגיעו ל-3% שוק המניות ימשיך לעלות תוך תנודתיות חזקה מכפי שהורגלנו בשנה האחרונה. בתשואות של 3% ל-10 שנים ניתן להשיג תשואות טובות יותר באג"חים של חברות שיהוו אלטרנטיבה ראוייה לשוק המניות במיוחד במניות הכבדות שנסחרות במכפילים גבוהים. המניות הצפויות לרדת בשנה הבאה הן מניות הדיבידנדים שנסחרות במכפילים של מעל 20.

בטווח הקצר - בינוני אני לא צופה שהתשואות ל-10 שנים לא יעברו את ה-2.8%".

 

יונתן כץ מלידר שוקי הון אמר הערב כי "עדכון כלפי מעלה בתחזית ריבית הפד על ידי חברי הפד (אפשרות אשר נצפתה על ידינו בסקירה השבועית) צפוי להביא להמשך עליית תשואות והתחזקות בדולר (ופיחות בשקל) בטווח הקצר. יחד עם זאת, גם אם הפד יעלה את הריבית 3 פעמים בשנה הבאה, אין אנו צופים העלאת ריבית בישראל לפני 2018. בנק ישראל ישמח מאד אם תיווצר (סוף סוף) מגמת פיחות מתון בשקל".