כך פועל שירות המשלוחים החדש של אמזון בעזרת רחפנים

מחזון למציאות: רחפן ה-Prime Air נחת בגינתו של הלקוח הראשון המתגורר באזור כפרי בקרבת המרכז הלוגיסטי של אמזון בבריטניה, וכל זאת בתוך 13 דקות בלבד מרגע השלמת ההזמנה ברשת

חזון רחפני המשלוחים של ג'ף בזוס הופך למציאות. ענקית הטכנולוגיה אמזון השלימה השבוע בהצלחה את המשלוח המסחרי הראשון בעזרת רחפן ה-Prime Air. בשל הרגולציה הנוקשה בארה"ב, המשלוח בוצע על אדמת בריטניה.

המשלוח הראשון התבצע ב-7 בדצמבר בקיימברידג', כאשר יחידה של Amazon Fire TV, הסטרימר של החברה, נשלחה עם שקית פופקורן אל הלקוח. הרחפן נחת בגינתו של הלקוח בתוך 13 דקות בלבד מרגע השלמת ההזמנה, באזור כפרי בקרבת המרכז הלוגיסטי של אמזון בבריטניה.

בשלב זה הוגבל המשקל שנושאים הרחפנים של אמזון ל-2.5 קילו, והוטלו עליהם מגבלות רבות. כך לדוגמא, לרחפנים מותר לטוס רק בשעות היום ובגובה נמוך, כאשר הרוחות חלשות והראות טובה. כמו כן, בשל תקנות בטיחות הם חייבים לנחות במקום פתוח, כמו למשל בגינה - כך שיעבור עוד זמן עד שתוכלו לקבל משלוח ברחפן של פיצה באמצע תל אביב. עם זאת, אמזון הבהירה כי בקרוב היא מתכננת לבצע עשרות משלוחים בעזרת רחפנים, ובשלב מאוחר יותר היא מתכננת להגיע למאות משלוחים בשנה בעזרת האמזון פריים אייר.