הכתבה בשיתוף חברת " simply-smart "
מה משפיע עלינו לגלוש יותר, או בעצם, מה משפיע עלינו לקנות יותר באינטרנט? לפעמים, כשאתם נמצאים יותר זמן בחנות בקניון, נעים לכם וכיף לכם ואתם לא רוצים ללכת, נהנים לשוטט, לבחור, למדוד. האור נעים, החנות מרווחת, הכל מעוצב, יש ריח טוב באוויר, המעברים רחבים והכל כל כך מזמין ונוח. זאת בדיוק ההנעה לפעולה של עולם הקמעונאות והסיבה שכל כך קל לנו להתמכר לקניות.
המדע המדויק הזה של תכנון החנות בהתאמה לניתוח התנהגות הקונים, בדיקת הרגלי הקנייה והתאמה לקהלי היעד עבר הסבה לאינטרנט. בעצם, זו אותה תורה בדיוק. בעולם חופשי של קמעונאות או גלישה הלקוח הוא המלך והיד שלו קלה על העכבר. הוא יכול לעזוב את האתר בכל רגע ולגלוש לאתר אחר. אבל מהו אותו מרכיב חמקמק לכאורה שמשאיר אותו באתר. בעולם של הקמת אתרים, הכל מדיד. מדע מדוייק שבודק כמה גולשים נכנסו לאתר, כמה זמן הם שהו בו, כמה מהר הם מצאו את מה שחיפשו ובכמה דפים הם צפו. בשביל לעשות את זה נכון, צריך מומחים. והמומחים האלה יכולים לקבוע אם המותג או השירות שלכם יצליח בכלכלת האינטרנט, כלומר, האם הגולשים שיגיעו לאתר שלכם ירצו להישאר בו ויקנו יותר.
בחברת simply-smart, הפועלת בתחום בניית אתרי האינטרנט והשיווק האינטרנטי מזה 18 שנה, מסבירים כיצד זה פועל. "אתר אינטרנט מצליח מחייב איפיון מדוייק של צרכים, יצירת חוויית משתמש מדוייקת (UX - User Experience) - הכוללת תכנון של האתר בצורה חווייתית, ידידותית, מהנה ומותאמת לצרכים של הגולש, אותה תחושה נעימה שמישהו חשב והכין מראש את הכל עבורך. מה שכמובן מחייב חשיבה לעומק של מתכנני האתר על השפה העיצובית, נאמנות לערכי מותג, פסיכולוגיית הצבעים, המסרים הסמויים והגלויים, יצירת האווירה באתר תוך שילוב אסטרטגיות שיווקיות מתוחכמות שמעודדות את הגולש להזמין ולצרוך את המוצר או השרות.
"בנוסף, יש לתכנן היטב את ממשק המשתמש (UI - User Interface) סט הכלים שהופכים את הגלישה באתר לקלה ונוחה כמו: סרגל ניווט מדוייק, כפתורים ברורים ומנגנוני חיפוש קלים, בקיצור כמה קל ונוח יהיה לגלוש באתר. תכנון אינטיליגנטי, מעצבים מבריקים שיהפכו את הרעיונות לעיצוב ייחודי ואנשי פיתוח מצויינים יהפכו את האתר למוביל בתחומו.
"סיבה נוספת שבגללה אתם נשארים באתר לאורך זמן היא הסאבטקסט, המידע הסמוי שאתם סופגים במהלך הגלישה. הרי האתר הינו אוסף של אלמנטים: תמונות, סיסמאות, טקסטים וסרטי וידיאו. אבל, אם מעצבים אותו נכון נוצרת חווייה, עולם חדש, מופלא והרמוני של אווירה שפונה לגולש כצרכן נבון ומעבירה לו מסרים שנקבעו בתהליך האיפיון, מסרים שמחזקים את המותג ואת היתרונות היחסיים והחוזקות שלו, בין אם זה מוצר ובין אם זה שירות. וכמובן, גרפיקה מרהיבה, מעוצבת, ייחודית, מבודלת שמייצרת עולם תוכן מגרה ומזמין שגורם לגולש לרצות לגלוש ולגלות עוד ועוד מידע ותוכן ידידותי ורהוט המעומד בקפידה", מסבירים בחברה.
בהקשר זה מציין צוות simply-smart כי "זה בדיוק ההבדל בין אתר ייעודי, מקצועי, מתוכנן שיווקית ומעוצב לבין אתרים שהם "טמפלטים" - אתרי תבנית פשוטים וזולים שמתאימים לעולמות תוכן שונים במקביל: כשאותו אתר אמור להתאים גם לרופא שיניים וגם למוצרי ספורט, מה שבדרך כלל לא מצליח".
לכן, אומרים בחברת simply-smart, "לאתר שתוכנן, עוצב ונבנה במיוחד עבורכם בהתאמה למוצר, לשפה השיווקית ולמיצוב שלכם יש יתרונות כלכליים מובהקים. זאת משום שכיום, כשיש כל כך הרבה אתרים שמתחרים על תשומת ליבו של הגולש האתר שלכם צריך להיות מבודל, מעוצב, מתוחכם, נגיש, טכנולוגי, ברור ומאוד מאוד מוצלח בכדי לבלוט".
חברת simply-smart בונה אתרי אינטרנט כבר משנת 1998, והקימה עד היום אתרים תדמיתיים, פורטלים ואתרי מסחר לחברות עסקיות גדולות ולעסקים קטנים בהן למותג הרכב דאצ’יה, למשקר, לעצמל’ה, לרולדין, למיסטר פיקס, למוזיאון אופטיקנה, לליס4יו, לקניון כפר סבא הירוקה, לימית 2000, לברדר, לפפאיה ועוד. החברה, שיושבת בפתח תקווה, כוללת צוות גדול של מומחי UI ו- UX, מעצבים, מפתחים, מתכנתים, מקדמי אתרים, כותבי תוכן ואנשי שיווק, המלווים את הלקוח בכל השלבים ההכרחיים, לתפיסתם, לבניית אתר אינטרנט התואם את הצרכים העסקיים ויוצר נוכחות אינטרנטית אפקטיבית: החל מאפיון הצרכים, בניית קונספט, מיתוג, פילוסופיה שיווקית והנעה לפעולה, בניית האתר, תכנות, ממשקי ניהול, בסיסי נתונים, זירות מסחר, כתיבה שיווקית, אחסנה ברשת וכן הדרכה, ותחזוקה.
ב-simply-smart מדגישים נקודה חשובה נוספת, שבלעדיה אתר טוב פשוט לא מספיק: "הכי חשוב, אנשי שיווק וקידום אתרים שדואגים שלאתר יגיעו גולשים, והרבה. כי אתר מעולה זה לא מספיק בסביבה תחרותית", ולכן "הצוות של simply-smart מלווה את הלקוחות לאורך זמן, תוך בניית תוכנית שיווקית הכוללת קידום האתרים בקידום אורגני בגוגל, בניית תוכנית קידום ממומן כחלק מהיותה חברה שהוסמכה על ידי גוגל כ’סוכנות פרטנר’, טיפול ברשתות החברתיות, ביו טיוב, וניטור מתמשך של מערך השיווק האינטרנטי ליצירת מנוע צמיחה אינטרנטי מיטבי".
כך או כך, ב-simply-smart, מסכמים ואומרים כי לתפיסתם "האינטרנט ימשיך להשתנות וישנה גם אותנו בדרך". אבל לפני הכל ואחרי הכל האמונה והחזון שלהם היא שהאינטרנט הוא פשוט תקשורת - הדרך שלנו לתקשר ולאסוף מידע. ו"התפקיד שלנו, בחברת simply-smart, לייצר תקשורת טובה יותר, ברורה, אינטראקטיבית וידידותית ביניכם לבין הלקוחות שלכם ולהפוך אותה לאפקטיבית ולכלכלית יותר עבורכם".
לאתר חברת Simply - smart
טלפון: 03-9239888
אימייל: info@simply-smart.com