יזמים נגד משקיעי אורתם סהר: "גרמתם נזקים במאות מיליונים"

קבוצת רכישה בחריש, חברת אקרו נדל"ן וחברת גינדי החזקות פנו לבית המשפט נגד חברת אורתם סהר ורוכשיה החדשים, להם יש מעין זכות קדימה להמשך ביצוע הפרויקטים, בטענות לחוסר תום לב והתנהלות כוחניות וסחטנית ■ עו"ד שאול ברגרזון, נאמן החברה: "זה חלק ממשא ומתן"

אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

חבלי הלידה של הרוכשים החדשים של אורתם אינם קלים: חברת נאות חריש, חברת אקרו נדל"ן וגינדי החזקות פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לקיים דיון דחוף בכדי להציג את המצב העגום, לטענתם, של הפרויקטים שחברת אורתם היתה אמורה לבצע וטרם חזרו לביצוע.

כזכור, חברת אורתם סהר נכנסה להליך הקפאת הליכים לפני כשלושה חודשים שבסופו, בתחילת חודש דצמבר האחרון, רכשה את החברה קבוצות אסייג-יעקובי, בה שותפים חנן אסייג, רענן אלוני ופיני יעקובי.

מתווה העסקה מדבר על הזרמה הדרגתית של 150-200 מיליון שקל: 75 מיליון שקל יוזרמו על ידי המשקיעים לנאמנים בפריסת תשלומים לאורך 5 שנים. בנוסף, החברה תנהל תביעות מול ספקים החייבים לה כספים, כאשר עד 60 מיליון שקל תקבולים מהתביעות יועברו לנאמנים 47.5% מהכספים, ומעל לסכום זה 60%. כמו כן, רווחים מעל 150 מיליון שקל יועברו לנאמנים.

לפי ההחלטת בית המשפט, 30 הפרויקטים של החברה, הכוללים כ-4,000 יח"ד, מחולקים למספר סיגמנטים: אלו אותן היא ממשיכה לבצע, אלו אותן היא זונחת ואלו שאר החברה אמורה להודיע תוך 20 יום לבית המשפט אם בכוונתה לחזור אליהם לפעילות.

"הנזקים הנגרמים למזמיני העבודות מההתנהלות הבוטה, הכוחנית והמזלזלת של החברות\המשקיעים הם לא רק נזקים של עשרות ומאות מיליוני שקלים, כי גם אם נזקי מוניטין (כלפי לקוחות ורוכשי דירות) אשר אין לדעת אם ומתי ניתן יהיה לתקנם", טוענות החברות נגד אורתם ומשקיעיה החדשים.

כך לדוגמא, בפרויקט נאות חריש, שזוהי קבוצת רכישה, מספר עו"ד מנחם אברמוביץ ממשרד המבורגר-עברון ושות' המייצג את העמותה, כי הם מנהלים משא ומתן עם מספר גדול של חברות ביצוע, כולל חברות זרות, וקיבלו הצעות שאורתם לא רוצה לעמוד בהם. "למרות זאת מצהירה אורתם בפני בית המשפט כי הם זקוקים לאורכה של 14 יום נוספים לבחינת חזרתם לפרויקט. כל חודש שהאתר עומד ריק עולה לנו מיליונים. רק השמירה זה 150 אלף שקל", טוען עו"ד אברמוביץ.

גם עם חברת אקרו נדלן עדיין לא נקבע אם אורתם תמשיך בביצוע העבודות וחברת גינדי החזקות פנתה בעניין פרויקט גינדי גרדנס ברמלה שאותו זנחה אורתם.

עו"ד שאול ברגרזון, מנאמני אורתם, אמר: " השבנו לבית המשפט. אנשים מנהלים משא ומתן ומנסים לשפר עמדות כחלק מהמשא ומתן. כמובן שבית המשפט מכוון, שאם אפשרי, אורתם תמשיך בביצוע הפרויקטים. בכל מקרה, בעוד כשבוע החברה תקבל החלטות סופיות".