דיווח: נתניהו הוקלט מנהל מו"מ על הטבות עם איש עסקים

לפי הדיווח, בידי המשטרה ישנן הקלטות שמתעדות את נתניהו מנהל מגעים עם איש עסקים מוכר להטבות הדדיות ■ בסוף השבוע פורסם כי איש העסקים ארנון מילצ'ן העניק לנתניהו סיגרים ושמפניה בשווי מאות אלפי שקלים ■ נתניהו: "לא יהיה כלום כי אין כלום"

התמונה המלאה אודות חקירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדיין לא ידועה, אבל בימים הולכים ומתגלים יותר פרטים סביב החקירה ותמונת החשדות. לאחר שנתניהו נחקר בשנית במעונו על-ידי חוקרי המשטרה ביום שישי פורסם בחדשות ערוץ 2 כי אחד החשדות שנחקרים נוגע למערכת יחסיו של נתניהו עם איש העסקים ארנון מילצ'ן. לפי החשד שנחקר, מילצ'ן, מבעלי ערוץ 10, סיפק לנתניהו במשך שבע שנים סיגרים בשווי של מאות אלפי שקלים.

המדובר בסיגרים יקרים ואיכותיים שהוזמנו לפי החשד על-פי בקשה מפורשת של נתניהו, "קוהיבה סיגלו 5", טרינידד, מונטה קריסטו. לפי ההערכה, עלותו של כל סיגר הוא בין 100 ל-200 שקל. לפי הפרסום, נתניהו מעשן בחודש סיגרים בשווי של 15-20 אלף שקל, שהם בערך 3-4 משכורות מינימום בישראל. כמו כן פורסם כי מילצ'ן סיפק לשרה נתניהו שמפניה ורודה בשווי 300-400 שקל לבקבוק. נתניהו ומקורביו טוענים כי הסיגרים הועברו לנתניהו ממילצ'ן כמתנה וכאקט חברי וללא כל קשר לתפקידו הציבורי של נתניהו.

מידע נוסף דלף מהחקירה נחשף היום (א') על ידי גידי וייץ ב"הארץ". לפי הפרסום של וייץ, בידי חוקרי המשטרה ישנן הקלטות שמתעדות את נתניהו מנהל מגעים עם איש עסקים מוכר להטבות הדדיות. נתניהו ועורכי דינו ממשכים לטעון כי במעשיו של ראש הממשלה לא נפל רבב.

 

נתניהו התייחס היום לחקירה נגדו בישיבת הממשלה, ואמר כי "מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא: לא יהיה כלום כי אין כלום. מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה. הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם בזה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי".

יעקב וינרוט, עורך דינו של נתניהו, כינס ביום שישי מסיבת עיתונאים שבמסגרתה טען כי נתניהו חף מפשע. "אני כמובן לא יכול להתייחס לחקירות של ראש הממשלה לגופן, אבל אני רוצה להתייחס למה שפורסם כבר בתקשורת", אמר וינרוט.

לדברי וינרוט ,"ביחס לפרשה הראשונה המכונה תיק 1,000 או תיק 2,000, אינני יודע איזה מספר, כל בר דעת מבין שאם חבר קרוב מביא לחברו סיגרים כמתנה - אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור. שום בדל של עבירה פלילית".