באל-על מספרים כי ההחלטה להביא לישראל סימולטור ראשון בתולדות החברה הייתה מהזריזות שהתקבלו, כאשר תוך פחות משנה נחת באור יהודה המתקן האמור בהשקעה של 5 מיליון שקל. הסימולטור המדמה תא טייס של מטוס 737 יאפשר לייעל את תהליך ההדרכה לטייסים ואת ההכשרה שלהם למטוסי בואינג 737 - המהווים למעלה ממחצית מצי המטוסים של אל-על עם 23 מטוסים מהדגם הזה.

הסימולטור שנבנה אגב מתא טייס אמיתי שיצא מכלל שימוש, מאפשר לדמות המראות ונחיתות בכל נמלי התעופה בעולם ובכל תנאי מזג-אוויר, לרבות שלג, קרח, שמיים כחולים או מעוננים. תוכלו לבחור ולאתגר את עצמכם, כשההדמיה נעשית באמצעות מסכים כולל רעשי רקע מתאימים ודימויי התנועה והניווט על גבי המסלולים בנמל התעופה.

היתרון הגדול של הסימולטור עבור טייסים הוא האפשרות להתכונן לתרחישים שבוודאי שלא נרצה לפגוש במציאות, ועבור אל-על הסימולטור יחסוך בהוצאות כשהוא ייתר את הצורך לטוס לחול כדי לעבור את ההכשרה.

בשיחה עם קברניטי אל-על הם סיפרו שאמנם לאורך רוב זמן הטיסה פועל טייס אוטומטי, אלא שהאתגר העיקרי של טייס דווקא מתמקד בקבלת החלטות בזוויות שונות בטיסה, החל מבעיות ישיבה או תלונות מצד הנוסעים ועד התמודדות עם מזג-אוויר סוער, בעומס מטוסים בהמראות או בנחיתות שרק גדלים עם השנים לנוכח הגידול בתנועת המטוסים.

אם תהיתם, הם גם סיפרו ברגע של כנות שאין טייס שמכיר על בוריים את כל מאות הכפתורים הפזורים בתא הטייס. בשעותיו הפנויות הסימולטור גם יאפשר לקהל הרחב להגיע ולהתנסות, ככל הנראה בתשלום, ולחוות המראה ונחיתה ממש כאילו אתם ישובים בתא הטייס.