הבורסה בת"א ננעלה היום (א') בעליות שערים קלות. מחד העליות בוול סטריט ובבורסות אירופה בסוף השבוע מקרינות באופן חיובי על המסחר, כשמנגד מתחיל לחלחל החשש כי היציבות הפוליטית בישראל מתחילה להתערער - נתון שיקרין באופן שלילי על המסחר בתקופה הקרובה.

 

בארה"ב דיווחו ביום שישי על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה חלק מהבנקים הגדולים, מהחשובים במערכת האמריקאית. יש לזכור כי חברת דירוג האשראי החשובה S&P מעריכה כי למניות הבנקים צפויה תקופה טובה בעידן טראמפ, אך במאזנים שלהם נשתלות פצצות מתקתקות.

היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר וההערכות הן כי המדד יהיה ללא שינוי. באקסלנס מעריכים כי האינפלציה בשנה הקרובה, תרים ראש בניגוד ל-3 השנים האחרונות, "אבל גם הפעם היא תגרד בקושי את הרף התחתון . על אף שיעור העלייה המתון (כ-1.6%) שהציג סעיף השכירות בשנת 2016, אנו מעריכים שבכל הנוגע לשנת 2017 סיבוב הפארסה במחירי השכירויות, עדיין רחוק מאוד. התייקרות המשכנתא, וירידת התשואה על ההשקעה בדיור, תביא את בעלי הדירות לדרוש מחירי שכירות גבוהים יותר. גם כניסתו לתוקף של חוק מיסוי דירה שלישית צפויה לתרום להמשך עלייה במחירי השכירות גם בשנה הקרובה, ובקצב גבוה יותר מזה בו חזינו בשנה האחרונה".

באקסלנס מוסיפים עוד כי "עלייה בסביבת האינפלציה העולמית עשויה למתן מעט את השפעת התחזקותו של השקל, והרמה הגבוהה יותר של מחירי הסחורות בעולם צפויה לתרום לעלייה במחירי גורמי הייצור ולכן גם תקשה על היצרנים להוריד מחירים עוד יותר. לאור כל אלו תחזית האינפלציה שלנו לשנת 2017 עומדת על 0.9%".

 

בתל-אביב פתחו מניות הארביטראז' הכבדות במגמה מעורבת. טבע  , שסובלת בתקופה האחרונה ממומנטום שלילי, לאחר שהחברה פרסמה תחזיות מאכזבות לשנת 2017, טבע בפער שלילי של 0.5%. כיטוב פארמה  בפער שלילי של 3%, מיילן  בפער חיובי של 0.3%, ופריגו  בפער שלילי של 0.8%.

מנגד, מניית בי קומיונקיישנס  בפער חיובי של יותר מ-3%, טאואר  בפער חיובי של 0.8%, ואלביט מערכות בפער חיובי אפסי.

אל-על  ריכזה עניין לאחר פרסומים כי גל השביתות בחברה עלול לחזור ולהכות בביצועיה. לסיפור המלא.

אנלייט  בלטה במסחר לאחר שחברת האנרגיה המתחדשת הודיעה כי בכוונתה להנפיק כ-24% ממניות החברה לפי שווי של 374 מיליון שקל. מכיוון שחלק מבעלי המניות משתתפים בהנפקה, שתושלם מחר, הדילול בפועל צפוי להיות נמוך יותר.

אינסוליין  ריכזה עניין על רקע המגעים בינה לבין רשות ניירות ערך לקראת הסכם אכיפה מנהלית הנוגע לדיווחים בעייתיים של החברה לבורסה. החברה, לה הוצמדה הערת עסק חי, הכניסה ב-9 חודשים 70 אלף שקל בלבד אולם באותה התקופה הוצאות ההנהלה עמדו על 3 מיליון שקל כמו כל הוצאות השיווק והפיתוח שלה. לסיפור המלא.