שני בני אדם נהרגו וכמה אחרים נפצעו הבוקר (רביעי) כתוצאה מעימותים שהתפתחו בכפר אום אל-חיראן. זאת, במהלך פעילות מנהל מקרקע ישראל במימוש צו הריסה ופינוי התושבים. שוטר נהרג לאחר שנדרס על ידי אחד המפגינים, פעיל התנועה האסלאמית ותושב האזור, אשר נורה למוות בידי כוחות הביטחון.

מהמשטרה נמסר כי באירוע נפצעו כמה בני אדם בדרגות פציעה שונות, בהם שוטרים. עוד נמסר, כי נבחן קשר המחבל שדרס לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). יתרה מזאת, אמרה המשטרה כי המחבל עבד במערכת החינוך. במקביל, שב"כ החל בבדיקה של קשר לטרור בעימותים באום אל-חיראן.

אחיו של הדורס טען כי "הם שקרנים" והוסיף: "פשוט ירו. זה רצח בדם קר". לדבריו, "הוא לא קשור לתנועה האסלאמית, הוא מגדל כבשים. הוא איש חינוך שעובד בבית ספר. הוא מסורתי ושומר מצוות. הוא לא עשה כלום, הוא לא דרס אף אחד". הוא הוסיף: "אני רוצה שראש הממשלה בנימין נתניהו יידן לי דין וחשבון על הרצח היום באום אל-חיראן".

בכפר הבדואי הסמוך חורה הוכרזה שביתה כללית. שייח כמאל חטיב, סגן ראש התנועה האסלאמית, מסר כי "מה שקורה בכפר אום אל-חיראן הוא הכרזת מלחמה ממשית על ערביי ישראל". לדבריו, "מדובר בהסלמה חמורה. לפני כמה ימים הייתה הריסת בתים בקלנסווה , אתמול שוחרר שייח ראאד בדרך נפשעת , והיום הורסים ונלחמים בבנים משום שהם רוצים להישאר על אדמתם".

 

לדברי ח"כ חנין זועבי, "אם אתם מקבלים את הגרסה של המשטרה, זה אירוע של גירוש". היא הוסיפה במשדר וואלה! NEWS כי מדובר ב"אנשים שמגנים על הבתים שלהם, על האדמה שלהם. תהיו בני אדם. תשכחו שאתם ציונים, תשכחו שאתם יהודים, תשכחו שזה פלסטינים".

"אתם ממשיכים ומסיתים נגד חברי הכנסת", הוסיפה זועבי. "תמיד יש אור ירוק להרוג את הערבים". לדבריה, "אתם מתעקשים לא להקשיב לאנשים. המשטרה משקרת, יש עדי ראייה".

ח"כ טלב אבו עראר הוסיף: "מה שקרה היום בבוקר באום אל-חיראן זאת מלחמה שהכריזו המשטרה והמדינה על הערבים. המשטרה רסיסה את המקום בירי חי ללא הבחנה". לדבריו, "הטענות של המשטרה לא נכונות. ממשלת ישראל היא זו שתשא באחריות. עקירת אום אל-חיראן למען בניית ישוב חיראן ליהודים זו גזענות. יש להפסיק הריסת הבתים ולשבת לדבר עם התושבים. ראש ממשלת ישראל מוכן לעשות הכול ולחבל בכול בכדי לטייח ולכסות על העבירות שלו".