ASRR: מכירת מתחמי מגורים בארה"ב תניב תזרים של כ-12 מ' ד'

ששת המתחמים בבולטימור, במדינת מרילנד בארה"ב, הכוללים כ-2,000 דירות להשכרה, הניבו הכנסות של כ-21 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2016

חברת הנדל"ן אי.אס.אר.אר (ASRR) שבשליטת אלכס ספיר ורותם רוזן דיווחה היום (א') על עסקה גדולה למימוש כ-2,000 דירות מגורים להשכרה בארה"ב שבהן היא שותפה, תמורת 247 מיליון דולר.

מדובר בפרויקט בעיר בולטימור, הממוקם במדינת מרילנד, וכולל שישה מתחמי מגורים (Multi-family) שערכם הכולל בספרים עומד על כ-249 מיליון דולר, ושלמימון רכישתם נלקחו הלוואות בהיקף של כ-164 מיליון דולר, הצפויות להיפרע בכפוף למכירה. חלקה של אי.אס.אר.אר בפרויקט עומד על 17% (בשרשור) וחלקה ברווחים על פחות מ-14%.

באי.אס.אר.אר ציינו כי התמורה נטו לכלל המחזיקים צפויה לעמוד על כ-78 מיליון דולר, וחלקה (באמצעות חברה בת) לפני מסים צפוי להתקרב ל-12 מיליון דולר. מועד השלמת העסקה נקבע ל-22.2 וכפוף לשינויים, והדיווח בנושא פורסם לאחר שפיקדון של 5 מיליון דולר מצד הרוכש הפך לחלוט.

מכתב כוונות בדבר העסקה נחתם כבר בסוף חודש נובמבר האחרון, אולם באי.אס.אר.אר מסבירים כי הדיווח בנושא עוכב "לאור החשש שפרסום דבר העסקה, בטרם הפיקדון הפך לחלוט, יסכן את האפשרות להשלים את העסקה".

אלכס ספיר, יו"ר חברת אי.אס.אר.אר, מסר היום כי "מכירת פורטפוליו בולטימור היא במסגרת מדיניות החברה לממש חלק מנכסיה, שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, וזאת כדי לנצל הזדמנויות לרכישת נכסים חדשים, בעיקר בשוק בארה"ב".

בסוף הרבעון השלישי של 2016 עדכנה אי.אס.אר.אר כי התפוסה הממוצעת בנכסים הנמכרים עומדת על 87% וסך ההכנסות מדמי שכירות מהם עד סוף חודש ספטמבר הצטבר ל-20.5 מיליון דולר. השותפה המרכזית בפרויקט היא חברת הרבור גרופ. מאז שנרכשה השליטה באי.אס.אר.אר ב-2014 על-ידי ספיר ורוזן, היא החלה למקד את פעילותה בשוק האמריקאי, ובחודשים האחרונים מכרה שני מתחמי מגורים במדינת וירג'יניה, שבהם כ-500 דירות, תמורת סכום שלא דווח, ובעסקה שלפי החברה "אין לה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

נוסף על כך, אי.אס.אר.אר יוזמת עם שותפים הקמת שני פרויקטים למגורים בניו-יורק ובמיאמי, מחזיקה בשותפות במלון NOMO-SOHO בניו-יורק וכן מחזיקה בשותפות בנכס תעשייתי בקריית עקרון. בשנה האחרונה שמרה מניית אי.אס.אר.אר על יציבות, והיא משקפת לחברה שווי של 145 מיליון שקל.