הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארצות-הברית, ה-NHTSA, הודיעה כי סיימה את החקירה בנוגע לתאונת הדרכים בה נהרג נהג, בעת שהיה על מצב טייס אוטומטי במכונית מתוצרת טסלה - והסיבה לכך היא פשוטה למדי.

שר התחבורה האמריקאי הסביר ל"רויטרס" כי חובה על הנהגים לשלוט על מכוניתם בכל זמן, וכי על יצרניות הרכב להסביר ללקוחותיהם על מגבלות המערכות הסמי-אוטונומיות. במקרה של טסלה, התאונה התרחשה משום שמערכת הטייס האוטומטי של טסלה לא ידעה לזהות משאית סמי-טריילר שחצתה את הדרך לפני המכונית.

ב-NHTSA אמרו כי הנהג היה חייב לנסות לבלום או לסטות, אך הוא לא עשה כן, ומוסיפים ואומרים כי להערכתם לנהג היה קו ראייה ישיר למשאית, לא פחות מ-7 שניות לפני ההתנגשות. עם זאת מומחים משפטיים הסבירו לרויטרס כי החלטת הרשות אינה אומרת כי יצרני רכב יוכלו לחמוק מאחריות, במקרים בהם מערכות עזר לנהג יכשלו במניעת תאונה.

אם מצד אחד טסלה קוראים למערכת שלהם אוטו-פיילוט, טייס אוטומטי בתרגום חופשי, אך מצד שני אומרים שהנהג צריך להיות נכון לקחת את השליטה בכל עת, מה זה אומר על העתיד האוטונומי שאוטוטו לכאורה כאן? הרי טסלה אמרו שמכונית אוטונומית מלאה תוצג כבר בסוף שנה זו, או בשנים הקרובות, כפי שפרסמו יצרנים אחרים. מבולבלים? האמת שגם אנחנו.