צפיתם כבר בסרטון שכולם מדברים עליו?

סרטון בכיכובו של מומחה שיווק אמריקאי בשם סימון סינק שעוסק בדור ה-Y, וצבר בחודשים האחרונים עשרות מיליוני צפיות ברחבי העולם, הפך בשבוע האחרון ללהיט ויראלי ענק בישראל לאחר שהועלה לפייסבוק עם כתוביות בעברית

דור המילניום/ צילום: מהוידאו
דור המילניום/ צילום: מהוידאו

לא כל יום יוצא לבן אדם לשמוע את כל האמת על עצמו בפרצוף - אבל הסרטון שהופץ בסוף השבוע ברשתות החברתיות בישראל, ונצפה כבו יותר ממיליון פעמים, מצליח לעשות את זה בצורה חיננית ומשעשעת שגרמה לאלפי מלייקקים, משתפים ומגיבים להזדהות ולהפיץ.

" אנחנו טובים בלהראות לאנשים שהחיים מדהימים - למרות שאני מדוכא", כך מאפיין סיימון סינק בן ה-43 את בני ה-30 (בערך) ומטה, אלה שמכונים "דור ה -Y". איפיון נוסף שלנו בעיניו הוא: "כשהמבוגרים שואלים אותם: 'מה לעשות?' הם נשמעים ככה: 'זה מה שאתם צריכים לעשות!'. ואין להם שום מושג ".

הקטע הוויראלי לקוח מתוך ראיון של סינק, מומחה שיווק אמריקאי יליד בריטניה שהפך לתופעה מאז הרצה באחד מכנסי TED ב-2009 על "איך מנהיגים גדולים מובילים לפעולה" - הרצאה שזכתה ל-30 מיליון צפיות עד היום ומדורגת כשלישית הנצפית ביותר בהיסטוריה של כנסי ההרצאות המצליחים .

הראיון נערך בתוכנית Inside Quest של היזם וגורו התזונה והכושר טום ביליו, שמראיין אנשים מצליחים מתחומים שונים במטרה לעודד את הצופים לחולל שינויים בחייהם. התוכנית "שודרה" (כלומר : הועלתה לאתר ) לפני כ-4.5 חודשים. אך הקטע בראיון שעסק בדור ה -Y זכה להפוך בימים האחרונים לוויראלי בישראל, לאחר שהועלה לפייסבוק עם כתוביות בעברית .

אז מה בעצם אומר סינק? הוא מסביר את הבעיה של דור ילידי אמצע שנות ה-80 ואילך, שגדלו עם אינטרנט וטלפונים סלולריים, כשילוב בין הורות גרועה, טכנולוגיה, חוסר סבלנות וסביבה: לדבריו, הורים בשנים האלו הטעו אותנו לחשוב שאנחנו מיוחדים והתערבו בחינוך שלנו כדי להעלות את הציונים שלנו כשלא למדנו כמו שצריך, מה שפגע בהערכה העצמית שלנו; הטכנולוגיה גמרה לנו להתמכר לתקשורת עם מכשירים במקום אנשים; חוסר הסבלנות הרגיל אותנו לצפות לסיפוק מיידי, שגורם לנו להרגיש רע מעצם זה שאנחנו לא מרגישים מעולה במיוחד; והסביבה - סביבת העבודה בתאגידים שלא מסוגלים להתמודד עם הדור הזה ומחמירים את ההתמכרות לטכנולוגיה וחוסר הביטחון העצמי, ובכך בעצם מונעים מאיתנו להתרגל ל"עולם האמיתי".

לכן, מציע סינק שדור ה-Y ינקוט בעצמו אמצעים כדי לשפר את מצבו: ראשית, הוא ממליץ להיאזר בסבלנות. ללמוד "שדברים מאוד מאוד חשובים, כמו אהבה, שביעות רצון מעבודה, אושר, אהבת חיים, ביטחון עצמי, יכולות (...) לוקחים זמן"; שנית, הוא מבקש להפחית את התלות בסמארטפונים: "אסור שיהיו טלפונים סלולריים בחדרי ישיבות, אפילו אחד". ולא רק בזמן הישיבות - אלא גם לפניהם. רק כך, הוא אומר, ינהלו הצעירים אינטראקציות אחד עם השני שאינן מיילים, אלא תקשורת בין אישית אמיתית שבונה מערכות יחסים; הוא אומר שגם בפגישות עם חברים, צריך להשאיר טלפונים בבית, ולהסתפק בחבר תורן שמביא טלפון שבו כולם זמינים במקרה חירום; ולסיום, הוא קובע כי את הסמארטפונים צריך להטעין בסלון, ולא בחדר השינה. כך, כשמתעוררים באמצע הלילה, לא מתפתים להציץ במסך (כי זה הרי רחוק). אה, זה השעון המעורר שלכם? גם לזה יש לו תשובה: "אז תקנו שעון מעורר. זה עולה 8 דולר". קניתם כבר ?