עמוס לוזון נכשל באישור תנאי העסקתו המופלגים של המנכ"ל

באסיפת בעלי המניות כ-90% מבעלי מניות המיעוט, ובראשם משפחת אדלסבורג, התנגדו לתגמול שנתי בעלות של עד 4.1 מיליון שקל לעו"ד ארז תיק

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

עמוס לוזון נכשל בניסיונו לאשר תנאי העסקה מפנקים למנכ"ל הנכנס של קבוצת לוזון שבשליטתו - עו"ד ארז תיק. זאת, על רקע התנגדות משפחת אדלסבורג, בעלת מניות מיעוט בחברה, והמלצה שפרסמה חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי להתנגד לתנאי המנכ"ל.

לוזון ביקש להעניק לתיק תגמול מופלג בעלות של עד 4.1 מיליון שקל בשנה, כולל שכר חודשי של 200 אלף שקל בתוספת מע"מ, מענק שנתי בתלות ברווחי החברה והקצאת אופציות בשווי של 2.4 מיליון שקל.

באסיפת בעלי המניות שהתכנסה אתמול (ד') לאישור ההצעה, התנגדו לה כ-90% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין בהחלטה, המהווים כ-9% מבעלי מניות החברה - ובהם אדלטק של משפחת אדלסבורג (המחזיקה ב-7.5% ממניות לוזון), מיטב דש, אנליסט, אלומות ופסגות.

עוד עולה מהעדכונים שפרסמה קבוצת לוזון, כי בעל השליטה מכר אתמול למנכ"ל המיועד תיק כ-1% ממניות הקבוצה תמורת יותר מ-900 אלף שקל. העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, בוצעה לפי שווי מניה של 40 אגורות - המגלם הנחה של כ-35% על מחיר השוק, אשר משקף לקבוצת לוזון שווי חברה של כ-145 מיליון שקל. לאחר העסקה מחזיק לוזון בכ-76% מהון החברה. משרדו של עו"ד תיק מלווה את לוזון כבר שנים רבות.

העלאת דירוג עקב "שיפור עסקי"

בתוך כך, העלתה חברת מידרוג את דירוג החוב של קבוצת לוזון , מ-Baa3 ל-Baa2 באופק יציב, בתמיכת "מספר מהלכים ועסקאות אותן ביצעה החברה במהלך השנה האחרונה, אשר הובילו לשיפור בפרופיל העסקי שלה".

בין היתר מזכירים במידרוג את רכישת חברת רום גבס; צמצום פעילותה של החברה הבת דורי בניה והשלמת מיזוגה לתוך החברה האם; הגדלת חלקה של קבוצת לוזון בחברה הבת רונסון; הסדרת חובותיה לבעלת השליטה הקודמת, גזית גלוב; והשלמת גיוס אג"ח בהיקף של 105 מיליון שקל בימים האחרונים.

לצד ההתייחסות החיובית, בחברת הדירוג מציינים גם כמה סיכונים בנוגע לפעילות קבוצת לוזון, ובין היתר כותבים כי "ישנן תביעות רבות ובסכומים משמעותיים, בין היתר ממזמיני עבודה, בעיקר בקשר לפעילות החברה או החברות הבנות שלה בעבר. אלו מגבירים את חוסר הוודאות בנוגע לצרכים התזרימיים של החברה בעתיד ולהשפעה ההונית, באופן שמשפיע לשלילה על דירוג החברה".

כן מוסיפים במידרוג כי "יש לבחון לאורך זמן את נגישותה של החברה למקורות מימון, בין היתר מהמוסדות הבנקאיים".

מאז הפיכתו של לוזון לבעל השליטה בקבוצת לוזון לפני שנה (אז קבוצת א. דורי), בעסקת בזק שבה שילם לגזית גלוב פחות מ-10 מיליון שקל, הוא הצליח לייצב את מצבה באמצעות מספר מהלכי ייעול וארגון מחדש, לאחר שנקלעה להפסדי עתק של מאות מיליוני שקלים עקב בור הפסדים עצום שנחשף בחברה הבת, דורי בניה.