גולן טלקום עתרה לבג"ץ כנגד רה"מ ושר התקשורת נתניהו

חברת הסלולר דורשת כי נתניהו לא יקבל החלטה בעניין הקנס שהוטל עליה - בשל קרבתו לבעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'

שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי
שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי

חברת גולן טלקום עתרה לבג"ץ נגד ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, בדרישה למנוע ממנו לפעול כשר התקשורת בהחלטה העומדת לפתחו בעניין הקנס שהטיל עליה משרד התקשורת, לאחר שלא עמדה בתנאי הרישיון ופירקה את רשת האנטנות שלה.

גולן טלקום מערערת על הקנס בגובה 31 מיליון שקל ובמקביל מבקשת שנתניהו יימנע מלקבל הכרעה בנושא, על רקע העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע כי הוא נמצא בניגוד עניינים בכל הקשור לקבוצת בזק. למעשה גולן טלקום חוששת מהטיה בהחלטה של נתניהו בעקבות היכרותו עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק ובחברת-הבת המתחרה שלה בגולן טלקום - פלאפון.

הקנס שהוטל על גולן בשנה שעברה בא לאחר תהליך ארוך מאוד שניהל משרד התקשורת, במסגרתו ביקשה החברה מספר דחיות בהליך החילוט של הקנס ונענתה בחיוב. הטענה של גולן היא לאכיפה בררנית, שכן במקרה של הפריסה האוניברסלית של הוט, המשרד הלך לקראתה וסייע לה למצוא חלופות ואף לא קנס אותה, למרות שההפרה במקרה שלה הייתה ברורה וחד-משמעית לאורך שנים.

גולן, באמצעות עו"ד גד מינא, סבורה כי נתניהו נמצא בניגוד עניינים, ולכן אסור לו לקבל החלטות בנושא. לעניין זה מונה צחי הנגבי שממלא את מקומו של נתניהו, וסביר להניח כי הוא יהיה זה שיידרש לנושא, אם יימצא שנתניהו אכן לא יכול לקבל החלטה בעניין.