בקשה לתביעה ייצוגית נוספת נגד בזק בפרשת האנטי-וירוס

ב"גלובס" נחשף לפני כשבוע כי בזק גובה עשרות מיליוני שקלים על אנטי-וירוס שהלקוחות כלל לא התקינו ■ מאז הוגשו בקשות לשתי תביעות ייצוגיות בנושא

בקשה לתביעה ייצוגית נוספת נגד בזק בעקבות פרשת האנטי-וירוס: עו"ד רוי חמי, לקוח של בזק, הגיש אתמול (ב') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בזק, בטענה כי החברה לא סיפקה לו שירות אנטי-וירוס עליו שילם במשך שנים, למרות שהיה בטוח שהתוכנה מותקנת.

התובע, באמצעות עורכי הדין יניב סטיס ושלומי מושקוביץ, מבקש מבית המשפט לקבוע כי הגמול לא יפחת מ-5% משוויו של הסכום או הסעד שייפסק לטובת הקבוצה (לקוחות ששילמו לבזק ולא קבלו שירות).

התביעה מוגשת בעקבות חשיפת "גלובס" את הפרשה, שבמסגרתה לקוחות רבים ממשיכים לשלם חודש בחודשו 10 שקלים לבזק, עבור שירות שמעולם לא קיבלו וכלל לא מודעים לכך, או שהיו בטוחים שהתוכנה הותקנה.

מה שחמור בסיפור הוא שבזק ידעה שאותם לקוחות לא הורידו את התוכנה. השיטה עבדה כך שבזק שלחה ללקוח קישור להורדת התוכנה (מבית מקאפי), כאשר אותו קישור לעתים הגיע ללקוח ולעתים לא, או שהגיע למכשיר הסלולרי שלו ולא לכתובת המייל, ובסופו של דבר התוצאה היא שהתוכנה לא הורדה, והלקוח או שסבר שהוריד או שכלל לא ידע על הקישור שנשלח אליו.

מדובר בסכומים גבוהים מאד שהצטברו לאורך השנים במאות מיליוני שקלים. השבוע הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית ראשונה בנושא, וכעת זו התביעה השנייה שמוגשת.