ארגון הבטיחות יורו אנ-קאפ מציין 20 שנה לעריכת מבחני ריסוק לכלי רכב הנמכרים באירופה, ולכתיבת פרק חשוב בשיפור בטיחות כלי הרכב בעולם.

על-פי הערכה של המועצה האירופית לתחבורה ובטיחות, קרוב ל-80 אלף בני אדם ניצלו כתוצאה מפעילות הארגון. בסרטון חדש של היורו אנ-קאפ ניתן לראות פעם נוספת את ההתקדמות הגדולה שעשה עולם הרכב בתחום הבטיחות, מאז שנת 1997 ועד ימינו.

בסרטון רואים מבחן ריסוק לרובר מאה, מכונית שהייתה גלגול מאוחר של אוסטין מטרו משנות ה-80, לעומת דגם מקביל בן תקופתנו, הונדה ג'אז.

רובר, שהייתה חלק מקבוצה של 7 מכוניות סופר מיני פופולריות שנמכרו אז באירופה, הציגה תוצאות עלובות כפי שניתן לראות, והייתה היחידה בשעתו שקיבלה ציון של כוכב אחד, מתוך 4 אפשריים אז - דבר שפגע קשות בפופולריות של המכונית, והביא עד מהרה להורדתה מפס הייצור.

לאחר פרסום מבחני הריסוק הראשונים, החלו יצרני הרכב מיד לטעון כי זו תהיה משימה בלתי אפשרית לייצר מכונית שתקבל את מלוא ארבעת הכוכבים, אלא ש-5 חודשים לאחר מכן זכתה וולוו אס 40 לציון המושלם.

ב-20 השנים שחלפו מאז הוציאו ביורו אנ-קאפ 160 מיליון דולר, וערכו 1,800 מבחני ריסוק. על אף כל זאת, ביורו אנ-קאפ לא שוקטים על השמרים,ומשנים באופן תכוף את המבחנים, כמו העדכון האחרון שנערך בשנה שעברה, בו שמו דגש גדול יותר על מערכות בטיחות אלקטרוניות. כלומר לא רק מבחני בטיחות פאסיביים, אלא גם ציון למערכות אקטיביות שיסייעו בהורדת מספר הנפגעים בתאונות דרכים ויהפכו את הכבישים למקום בטוח הרבה יותר.