בוננזת מצלמות המהירות: זה מה שמשטרת ישראל הסתירה

אמינות מערך מצלמות המהירות מתגלה כישראבלוף אחד גדול, כשכעת אפילו משטרת ישראל נאלצה להודות בכך ■ סיפור שערורייתי שנחשף מסבך את משטרת ישראל ומטיל צל כבד על הפרויקט

חדשות הרכב, מצלמת רמזור/ צילום: מתוך אתר מיצו
חדשות הרכב, מצלמת רמזור/ צילום: מתוך אתר מיצו

אמינות מערך מצלמות המהירות מתגלה כישראבלוף אחד גדול. אפילו משטרת ישראל נאלצה להודות בכך. תקציר הפרקים הקודמים: תביעה ייצוגית בהיקף של 70 מיליון שקל הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי כנגד משטרת ישראל, משרד האוצר ומכון התקנים.

עורך הדין דני בלנקין ממשרד פירט-וילנסקי-מזרחי-כנעני, שמנהל את התביעה יחד עם משרד עורכי הדין תומר גונן, הסביר ל"גלובס" את השתלשלות העניינים. בתביעה קודמת שהוגשה, בה ניסו לערער על אמינות מערך מצלמות המהירות, הביאה משטרת ישראל אסמכתא כי נציג מכון התקנים נסע להולנד ואף השתתף במספר רב של ניסויים שמוכיחים את אמינות המערכת.

אלא שכעת, לאחר הגשת התביעה הייצוגית, הודו במשטרת ישראל כי כלל לא היה ניסוי שכזה, וכעת הם מבקשים ארכה כדי לבצע את הניסוי.

נחזור שנית על העניין - במכון התקנים ובמשטרת ישראל אמרו שהיה ניסוי, ועל-פי אותו ניסוי ניתן למערכת תו תקן ותביעות קודמות נגדה בוטלו, וכעת מודים שם כי לא היה ולא נברא ניסוי שכזה.

מבחינתנו, לא משנה מה יעלה בגורל התביעה, אם אכן פרויקט א3, שהתחיל עוד בשנת 1996, שנחיצותו מלכתחילה התבססה על עובדות אלטרנטיביות בדבר השפעת מהירות מופרזת על תאונות דרכים קשות, ולמרות שמומחי בטיחות רבים טענו שאין בו צורך, ורק עכשיו, אחרי שכ-70 אלף דוחות מהירות הונפקו על-ידי המערך המצלמות, ורק עכשיו, בעקבות התביעה, נאלצים במשטרה להוכיח את אמינות מערך מצלמות המהירות - מישהו עוד מתפלא שמצב הבטיחות בדרכים בארץ נראה כמו שהוא? אין לנו מה להוסיף מעבר לזה.