הנקראות ביותר

הישראלים נוהרים לאתרי האונליין: איך למכור נכון באינטרנט?

במציאות בה רבים מהישראלים רוכשים באינטרנט, יותר ויותר חברות, עסקים וגם יזמים וסוחרים קטנים מבינים שחובה עליהם להיות שם על מנת להישאר רלוונטיים. מרכז DIGITAL-IL דואג שהם גם יעשו את זה נכון

אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס / צילום: רמי זרנגר
אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס / צילום: רמי זרנגר

כתבה פרסומית

בכיתה במכללת רמת גן ישובים סטודנטים מכל חלקי הארץ וצופים בהרצאה של אלעד גולדנברג, המנהל האקדמי של מרכז DIGITAL-IL ובכובעו השני מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, במסגרת קורס מנהלי חנויות באינטרנט. עשרה קורסים כאלו נפתחו בשנת 2016 ובשנת 2017 ייפתח מספר כפול, עדות נוספת לכך שמסחר באינטרנט הוא אולי אחד התחומים הכי חמים ומתפתחים כיום.

את הסטודנטים בקורס ניתן לחלק למספר קבוצות: כאלו המבקשים לעצמם קריירה חדשה כמנהלי חנויות באינטרנט, המבטיחה כושר השתכרות גבוה הנע החל מעשרת אלפים שקל לחודש, יזמים וסוחרים קטנים המבקשים להקים פעילות באינטרנט באופן עצמאי, וכן מנהלי שיווק ומותג המעוניינים ללמוד על התחום על מנת לעשות קפיצה מדרגה באונליין יחד עם הארגון ממנו הם מגיעים.

ישראל עולה כיתה לאונליין

הביקוש להכשרה סדורה בתחום האונליין עולה בהתמדה בשנים האחרונות, בד בבד עם המעבר של יותר ארגונים וחברות לפעילות מכירתית באינטרנט. מסיבה זו בדיוק הקימו בשנת 2015 אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס, שניים מאנשי המקצוע המובילים בתעשיית המסחר האלקטרוני בישראל, את מרכז DIGITAL-IL. המרכז יצא לדרך עם הבטחה גדולה להכשיר את דור העתיד של המנהלים והעובדים בתחומי האונליין בישראל, תוך מתן דגש על תחום ניהול החנויות באינטרנט, מקצוע שבחו"ל כבר ממוסד היטב תחת ראשי התיבות ECM -  eCommerce Manager. בינתיים הוא עומד במשימתו עם יותר מ-300 בוגרים של הקורס בשנתיים האחרונות. תוכנית הלימודים של DIGITAL-IL מקיפה את כל הנושאים שמנהלי חנויות באינטרנט אמורים להיות בקיאים בהם, ומעל 10% מהמשתתפים בהכשרה פותחים חנות אינטרנטית עוד במהלך הקורס. 25% נוספים עושים זאת בטווח של שלושה חודשים מסיומו. המרכז, שלו קשרים ענפים בתחומי האונליין והמסחר ברשת בארץ, גם פועל בשיתוף חברת השמה המתמחה בהשמת הבוגרים בקרב החברות המובילות במשק, וכיום כ-15% מבוגרי הקורס משתלבים בשוק העבודה מיד בסיום הקורס.

על סגל המרצים של DIGITAL-IL נמנים מומחים משדרת האונליין הישראלי כגון אלי לביא, מנכ"ל וואלה! שופס; יהודה קוגן, מנהל שיווק Google ישראל; יונתן נוימן, מנהל מכירות PayPal ישראל; עמרי ארגמן, פיתוח עסקי ושותף ב מובלין; מיכל רביב, מנכ"לית מרמלדה; וליהי לוטן, מובילת עיצוב UX/UI לאיקומרס.

לפרטים נוספים לחץ כאן >>

לחסוך את שלב הניסוי ותהייה

טל וויס שהקים את החנות האינטרנטית ואת מערך ה-B2C של חברת הדרמו-קוסמטיקה סבוקלם מעיד כי ההכשרה שקיבל ב-DIGITAL-IL סייעה לו להגדיר מראש למה הוא זקוק מהספקים שלו ומהצוות שעבד איתו על הפרוייקט, וכך הצליח לחסוך זמן וכסף. "ההכשרה קידמה משמעותית את הקמת הפרוייקט, בזכות הכלים שקיבלתי הצלחתי להגדיר מראש מהם הצרכים שלנו וכשהאתר עלה לאוויר כבר ידעתי מה צריך לעשות מבחינת שגרת היום של ניהול החנות. זה למעשה חסך לי את שלב הניסוי והטעייה, שהוא נחמד בתיאוריה, אבל בחיים האמיתיים הוא מגיע עם תג מחיר גבוה''.

טל וייס/ צילום: עדן שוחט

אייל זומבק שהקים את האתר hook.market, פלטפורמה המאפשרת לסטודנטים לעיצוב למכור את העבודות שלהם ולהיחשף בפני קונים מכל העולם, מספר כי על אף שבעידן המידע כל אדם יכול ללמוד בכוחות עצמו כמעט כל תחום, בכל הנוגע למכירה באינטרנט קשה להבין מה חשוב ומה פחות, ומה יביא אותך כמה שיותר מהר עם מוצר לשוק. "ההכשרה של DIGITAL-IL סיפקה לי הרבה סדר וכלים פרקטיים. נחשפתי לתחומים שכלל לא ייחסתי להם חשיבות כמו עולם התפעול והלוגיסטיקה, שירות לקוחות, ניהול שגרת חנות ועוד. הבנתי שלצד הסיפור הטכנולוגי של עולם האיקומרס, יש עולם תוכן שלם שצריך להיכנס אליו, אחרת זה קשה מאוד וסיכויי ההצלחה נמוכים. מעבר לכלים ולידע המקצועי, זכיתי לליווי והדרכה של בכירי התעשייה בישראל, אחד מהם אף מלווה אותי עד היום. זאת זכות גדולה".

אייל זומבק/ צילום: עדן שוחט

גם יהודה בילר, הבעלים של רודין שיווק ומסחר, הבין כי המעבר של עולם המסחר לאונליין, מה שהוא מכנה ''ההגירה הגדולה'', מחייבת אותו לנקוט בגישה חדשה. הוא החליט שאת המיזם הבא שלו יקים באונליין והחל לחקור את הנושא. די מהר הוא הבין שללא הכשרה סדורה יהיה לו קשה לעשות את הדברים נכון. ובעיקר, להפוך את המיזם מפרויקט על הנייר לכזה שמכניס כסף, מסיבה זו החליט גם הוא להירשם לקורס מנהלי חנויות באינטרנט ב-DIGITAL-IL. ''אחד הדברים הבולטים שאני מבין כיום הוא שהמידע שמועבר בקורס הוא ידע מרוכז הנחוץ מאוד לכל מי שעושה מעבר לתחום האונליין, וכזה שחוסך הרבה טעויות אחר כך".

יהודה בילר / צילום: עדן שוחט

"אני ממליץ בחום לכל יזם או בעל עסק שרוצה להעביר את הפעילות העסקית שלו לאונליין לעשות זאת תוך ליווי והכשרה. לזכותם של DIGITAL-IL ייאמר שגם לאחר הקורס המשכנו להיפגש ולשוחח, קיבלתי טיפים וייעוץ נפלא. כיום אנחנו בשלב גיוס משקיעים לפלטפורמה שהתחלתי לפתח ולעצב עוד במהלך הקורס".

רועי בר חן , מנהל השיווק באלקטרה מוצרי צריכה , יצא לקורס מנהלי חנויות באינטרנט של DIGITAL-IL מהפוזיציה שלו בתוך הארגון, לאחר שתחום המסחר האלקטרוני היה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בשנת 2016. גם הוא מספר על הכלים הרבים שקיבל בקורס: "זכיתי למכלול של כלים פרקטיים וטיפים חשובים בכל הנוגע להקמת תשתית נכונה לאתרי סחר וניהול שוטף של חנות האונליין - החל מהעלאת פריטים, דרך פיתוח ממשק ידידותי למשתמש ועד מעקב אחר ההכנסות של האתר.

"כיום מפעילה אלקטרה מתחם סחר אלקטרוני לרשת מחסני חשמל שהיה הראשון בקטגוריה ושזוכה להצלחה רבה, ובימים אלו אנו עובדים מסביב לשעון לקראת פתיחתם של עוד ארבעה מתחמי סחר אלקטרוניים לרשתות הקבוצה.

"כמי שהגיע לתחום מפוזיציה של מנהל שיווק, אני יכול להגיד שבשביל להיות שותף לכזה פרויקט של הקמת אתר סחר, חשוב מאוד לעבור הכשרה ולהבין את כל התהליך מהמאקרו ועד המיקרו".

לפרטים נוספים לחץ כאן >>

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות