איראן נגד נתניהו: "מסלף את התורה, הצלנו יהודים בהיסטוריה"

שר החוץ זריף תקף את ראש הממשלה, אחרי שזה השווה בין ניסיונות פרס העתיקה להשמיד את העם היהודי לבין מדיניותה של הרפובליקה האסלאמית ■ "הוא מוכר שקרים נגד אומה שהצילה יהודים שלוש פעמים בהיסטוריה. כוחו של הרגל"

שיחות הגרעין - מוחמד זריף / צילום: רויטרס
שיחות הגרעין - מוחמד זריף / צילום: רויטרס

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף האשים אמש (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בסילוף ההיסטוריה, אחרי שהאחרון אמר אתמול במהלך הקראת מגילת אסתר לרגל חג הפורים כי הרפובליקה האסלאמית, כמו פרס העתיקה, מנסה להשמיד את העם היהודי. דברים דומים השמיע נתניהו במהלך פגישתו בשבוע שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה.

"נתניהו פונה לסילוף ההיסטוריה ולעיוות התורה, אחרי שהוא מוכר שקרים נגד אומה שהצילה יהודים שלוש פעמים לאורך ההיסטוריה", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו. "זה כוחו של הרגל". לדברי שר החוץ, "מגילת אסתר מתארת כיצד אחשוורוש הראשון הציל את היהודים מהזימה של המן, כפי שמצוין ביום הזה ממש".

בהמשך הוא הזכיר את כורש הגודל, מלך פרס שלפי המסורת אפשר ליהודים לשוב לארץ ישראל מגלות בבל. "ובזמן מלחמת העולם השנייה, כשיהודים נטבחו באירופה, איראן קלטה אותם בשמחה", ציין זריף את הפעם השלישית לדבריו שבה ארצו הצילה יהודים.