Ggroup מקבוצת בלושינסקי אחזקות – מגזין הנדל"ן
לוגו ג'גרופ לוגו גלובס
לכתבה הקודמתהמגמות העכשוויות בעיצוב חללים למגדלי יוקרה לכתבה הבאההאם נתניה הופכת לבירת הנדל"ן הישראלית?

כיצד מוצאים דירה בעזרת לוח נדל"ן תלת מימדי?

חיפוש דירה לקנייה או השכרה הוא עסק מתיש ▪ סיור וירטואלי בווידאו מהמחשב הביתי, יציג בפניכם דירות לפי העדפותיכם ויחסוך לכם זמן, כאב ראש וריצות מיותרות
יובל גמליאל - 13.03.2017, 11:02

נושאים הקשורים לכתבה

עסקת השבוע
אם
אם אתם מחפשים דירה כדאי לשאול אם יש סיור. צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף קניון הנדל"ן

האם קרב היום בו נחפש דירה על ידי סיור וירטואלי במחשב, שיציג לנו את הדירה בצורה אותנטית ותלת ממדית על כוס קפה ובנעלי בית? אם שואלים את פארס לחאם, מייסד חברת House Mall (קניון נדל"ן), התשובה חיובית וזוהי בדיוק המהפכה אותה הוא מבקש לעשות.

"לוח הנדל"ן התלת ממדי המאפשר סיור וירטואלי בנכס, יחסוך לכל מחפשי הדירות את הזמן בו הם יצטרכו לצאת מוקדם מהעבודה, הפקקים, בזבוז הדלק והנסיעות מיותרות", אומר לחאם. "כך אפשר לדחות את כל הביקורים הפיזיים עד לאחר ההתרשמות מהנכסים, דרך הסיורים הווירטואליים. דבר שיכול להפוך את תהליך הרכישה לידידותי ומעשי".

לדבריו, מה שהניע את הקמתה של החברה הוא הצורך המהותי של ציבור השוכרים, הקונים והמשקיעים, לראות בעיניהם את הנכס הנדל"ני כמה שיותר פעמים לפני ביצוע העסקה. "כשאנחנו מדברים על קניית דירות למגורים, מדובר לרוב בעסקה הגדולה בחיינו, ואנו מעדיפים להראות את הנכס לכמה שיותר זוגות עיניים, מה שגורם לסרבול תהליך הקנייה", הוא מסביר. לצורך כך בנתה חברת קניון הנדל"ן שירות ייחודי במסגרתו הדירה מצולמת על ידי מצלמות תלת ממד מתקדמות, המצלמות את כל הנכס הן ברמת האדם המסייר בדירה, הן במבט עילי המראה את חלוקת החדרים בפועל, ואף ברמת הנוף והסביבה הנשקפים מחלונות הדירה.

"הסיור הווירטואלי מעניק למתעניינים בדירות את היכולת לבצע סינון ראשוני וזריז של הדירות, מבלי לבזבז זמן וכסף על הגעה פיזית למקום", מסביר לחאם ומציין, כי "בצורה זו אפשר לכסות מגוון רחב של דירות, מה שלא מתאפשר כאשר מבקרים בדירות בצורה פיזית. מטבע הדברים מגבילים את מספר הדירות בחיפוש, כך שבעקיפין השירות מגדיל את היצע הדירות לרוכשים".

לוח הנדל"ן התלת מימדי יחסוך למחפשי הדירות זמן. צילום: קניון הנדל"ן
לוח הנדל"ן התלת מימדי יחסוך למחפשי הדירות זמן. צילום: קניון הנדל"ן

השירות כבר פעיל?

כן. אתר House Mall הושק לפני ארבעה חודשים, ומאז עלייתו לאוויר הוא מקבל תאוצה חזקה ומספר הלקוחות גדל כל העת."

מיהם הלקוחות שלכם?

נכון לעכשיו הלקוחות שלנו הם סוכני נדל"ן ומשווקי פרויקטים חדשים. הכוונה שלנו בעתיד היא גם להיכנס למגזר הפרטי.

איך הגעתם לרעיון?

הקושי בחיפוש דירות מוכר לכולנו, בין אם זו דירה להשכרה או למכירה, דירה חדשה או יד שנייה. תמיד ניתקע בפקקים, נבזבז זמן ונראה מציאות שאפילו לא קרובה לציפיות שלנו. זה גורם לתהליך הרכישה להיות מתיש מאוד, וכל זה נובע מחוסר שילוב הטכנולוגיה בענף הנדל"ן. הגיע הזמן שבשנת 2017 אנשים יוכלו להתרשם מדירות מבלי להגיע אליהן פיזית, אלא לעשות סיור לפני הביקור."

עוד אומר לחאם, "מאחר וזמן השהייה בנכסים בפעם הראשונה לא עולה על מספר דקות בודדות, ואנשים עושים סיור של 2-3 דקות וחוזרים כלעומת שבאו, מה שלא מניב שום הישג, חשבתי על מה יכול לייעל את התהליך (הן למשווקים והן ללקוחות) ויכול לעשות את השינוי בשוק הדירות, ובניתי את השירות החדשני."

אז איך זה עובד?

"כפי שהוזכר קודם, אנחנו מעוניינים לפנות גם למגזר הפרטי, אבל כרגע כל סוכן נדל"ן בעל תעודת תיווך בתוקף יכול להירשם לאתר ולפרסם את הנכס שהוא מעוניין לצלם. הצוות שלנו קובע יום צילומים בתיאום עם הסוכן ובעלי הדירות ותוך 48 שעות הסיור מוכן. לאחר מכן המודעה זמינה לכל קהל היעד, ואפשר לשתף אותה ברשתות החברתיות וגם דרך הסמארטפונים", מסביר לחאם.

על פי הנתונים בענף שיווק הדירות, ממוצע הזמן לרכישת דירה בישראל הוא בסביבות 3-6 חודשים, כאשר חלק ניכר מהזמן מוקדש לתיאומים בין הרוכשים למשווקים או המתווכים, וביקורי הרוכשים הפוטנציאליים בדירה עם בני המשפחה השונים. לדברי לחאם, "השירות שלנו מקצר את התהליך הארוך בכך שהוא מאפשר למתעניינים בדירה לשלוח את הסרטון הווירטואלי דרך הסמארטפון לכמה שיותר בני משפחה, שיצפו ויתנו את חוות דעתם".

על ההתלהבות בשטח יכולה להעיד מקרוב אן ניקס, סוכנת נדל"ן בכירה ברימקס סקיי . "מילת המפתח בתחום שלנו היא זריזות", היא אומרת, "אנחנו מתמודדים מדי יום עם הרבה דירות והרבה לקוחות ופגישות, וחשוב שהדברים יתקתקו בזמן קצוב. לאור כך התלהבנו מהשירות הייחודי של קניון הנדל"ן, שבשונה מחברות אחרות בתחום - מצלמים את הבית באמצעים טכנולוגיים חדשניים ומעניקים לצופה חוויה אותנטית של סיור בבית".

אן ניקס, סוכנת נדל"ן בכירה ברימקס סקיי. "בהחלט רואים את ההשפעה על הלקוחות" צילום: יח"צ
אן ניקס, סוכנת נדל"ן בכירה ברימקס סקיי. "בהחלט רואים את ההשפעה על הלקוחות" צילום: יח"צ
לשאלתנו, האם רואים את ההשפעה על הלקוחות? משיבה ניקס:"בהחלט. בשני הבתים שהחברה צילמה עבורי הלקוחות מאוד התלהבו. פעם אחת הם חסכו לעצמם את הנסיעה לנכס, ובפעם השנייה הם שלחו את הסרטון לבני המשפחה לקבלת חוות דעת. אחד מהבתים נמכר תוך שבועיים בלבד וזה אומר הכל. יתרון נוסף של הסיורים הווירטואליים הוא - שמלבד צילום הווידאו יש גם שרטוט טכני של הנכס. כך, אנשים יכולים לראות בעיניים את השרטוט מול הדירה במציאות, לדעת איפה יש קירות שאפשר לשבור או איזה חדרים אפשר להרחיב."

לדבריה, השילוב בין הייטק לנדל"ן הוא הדבר הבא בענף. "אני תמיד שואפת להביא ללקוחות שלי את השירות המתקדם והחדשני ביותר, ולכן בחרתי בפתרון הטכנולוגי המתקדם של הסיורים הווירטואליים להצגת דירות".

לאתר קניון הנדל"ן ומחירון לסיורים וירטואליים >>>

האם מס על דירה שלישית:
סה"כ השתתפו בסקר: 944
11% 5%
19% 5%
68% 5%
2% 5%

בגובה העיניים לטורי דעה נוספים

המובחרים

NEXT-URBAN -לוגו / צילום: יח"צ
מול ים - לוגו / צילום: יח"צ