ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, פנה היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה להתערבותם המיידית כדי לקבוע הגבלות על ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור למעורבותו בתחום התקשורת.

הרצוג דורש להורות לנתניהו לחדול מכל עיסוק בתקשורת עד לגיבוש ההגבלות, זאת לאור מה שהוא מכנה "מעורבותו הבוטה והגסה של נתניהו בסוגיות השליטה והניהול של תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור".

הרצוג כתב בפנייתו אל השניים: "התנהלותו של ראש הממשלה בימים האחרונים בנושא תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור מעקרת מתוכן את הודעת התפטרותו מתפקיד שר התקשורת, בעקבות הבג"ץ שהוגש כנגדו על-ידי ראש האופוזיציה על רקע ניגוד העניינים בו שרוי נתניהו, שכן הוא מנצל את תפקידו כראש ממשלה על-מנת להמשיך לפעול ולהוביל מהלכים רבי-השפעה בתחום התקשורת".

בפנייה ליועמ"ש ולמבקר המדינה, שנעשתה באמצעות היועצים המשפטיים שמעון בראון וערן מרינברגב, הובהר כי אם לא יופעלו הגבלות על ראש הממשלה, הרצוג יפעל להרחקתו של ראש הממשלה מכל עיסוק התקשורת בהפעלת האמצעים הדמוקרטיים שבידו, כולל פנייה נוספת לבג"ץ.