הנקראות ביותר

מסתמן: ללא שינוי - קשת, רשת וערוץ 10 יעברו לאפיקים 12-16

היום נערך שימוע בפני מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין, לאחר בקשת רשת לבחון מחדש את המעבר, שייצא לפועל לאחר פיצול ערוץ 2 ■ על רקע האקלים התקשורתי הלא אוהד, רוב השחקנים בשוק מעדיפים לא לפתוח מחדש את נושא מספרי האפיקים

ערוץ 10  רשת  קשת שידורי טלויזיה / צלם: יחצ
ערוץ 10 רשת קשת שידורי טלויזיה / צלם: יחצ

השימוע שקיימו היום (ב') מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין בנושא האפיקים אליהם יעברו רשת, קשת וערוץ 10 לאחר פיצול ערוץ 2 בנובמבר השנה הסתיים, כשעל-פי המסתמן לא יחול שינוי בחוק הקיים.

על-פי חוק זה, עם יציאת רשת וקשת מאפיק 22 בממירי yes והוט והיציאה המקבילה של ערוץ 10 מאפיק 10, אמורים הערוצים לעבור לטווח האפיקים שבין 12 ל-16.

לאחרונה, פנה מנכ"ל רשת, אבי צבי, בבקשה לבחון מחדש את המעבר דווקא אל האפיקים הללו, שנחשבים לא אטרקטיביים עבור ערוציי הברודקאסט, ובעקבות כך נערך השימוע. אולם, נראה כי מבחינת רוב השחקנים בשוק, המצב שקובע החוק הנוכחי הוא בגדר הרע המוכר והידוע, כשפתיחה שלו באקלים התקשורתי הנוכחי עלולה להוביל למציאות בעייתית אף יותר מבחינתם.

על רקע זה, זאת הייתה העמדה שהביעו היום בשימוע נציגי ערוץ 10, וככל הנראה גם נציגי קשת. לאור העובדה שגם ב-yes ובהוט מעדיפים את המצב הנוכחי, וחוששים מפני סיטואציה שבה יוקצו לערוצי הברודקאסט האפיקים החד-ספרתיים האטרקטיביים (yes משדרת בהם את ערוצי הסרטים שלה, ולהוט יש ערוצים שהמיתוג שלהם מחובר למספר האפיק, כמו ערוץ 3 וערוץ 8) - נראה כי השימוע יסתיים בהחלטה להותיר את המצב הנוכחי על כנו.

על-פי החוק הנוכחי, ההכרעה צריכה להתקבל עד 30 באפריל, כדי שהגופים יוכלו להתחיל להיערך ולמתג את עצמם וליצור בקרב הציבור מודעות למעבר. ברשות השנייה כבר נערכים בימים אלה לקיים מכרז בין הגופים על מספרי האפיקים החדשים.

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


גם ללא מעבר האפיקים, פיצול ערוץ 2, כך ששוק הטלוויזיה יורכב מ-3 ערוצי ברודקאסט, מהווה איום גדול על תעשיית הטלוויזיה המקומית. כבר כיום מצבם הכלכלי של שלושת הגופים הוא בעייתי, ואף שכולם מסכימים כי הענף כולו יסבול מכך, ולמרות מגעים שנערכו בעבר כדי לפתור זאת - נכון לעכשיו לקראת סוף השנה צפויים לפעול 3 ערוצים שישדרו 7 ימים בשבוע. במקרה כזה המאבק הגדול צפוי לנוע סביב הניסיון לרשת את אפיק 22, שכיום משמש "מסך הבית" של הצופה הישראלי.

לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי גם מנכ"ל ערוץ 20, אבי בר, פנה למשרד התקשורת ולגורמי הרגולציה בקשה להיכלל בתוך רצף הערוצים שאליו יועברו בסופו של דבר שלושת ערוצי הברודקאסט. בר ציין בפנייתו כי "בשוק שבו כללי המשחק נקבעים על-פי עוגת פרסום שהולכת וקטנה, אין ספק שהערוצים מבוססי הפרסומות, דוגמת ערוצים 20, 2, 10 ודומיהם, ראויים למיקומים המאוגדים כולם יחד, באופן רציף, אחיד ואטרקטיבי".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!