הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ב') כמעט ללא שינוי, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה חיובית.

 

הרבעון השני נפתח בהססנות בשווקים, לאחר תחילת שנה חזקה מאוד על רקע "ראלי טראמפ" והתקוות לרפורמות בכלכלה הגדולה בעולם, ובכלל. כעת, לאחר שנשיא ארה"ב טעם את טעמו של הכישלון עם אי הצלחת ביטול רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם אובמה, רבים מתחילים לפקפק ביכולותיו להוציא את תכניותיו הגרנדיוזיות, בהן הפחתות מסים והקלות ברגולציה.

בינתיים, עונת הדוחות השנתיים מאחורינו, ובעולם ימשיכו לעקוב אחרי אירועים משמעותיים דוגמת התקדמות הברקזיט, יחסי ארה"ב-סין ומועדי העלאת הריבית הפדרלית בארה"ב.

 

סיכום נתוני המסחר ברבעון הראשון מעלה כי הפער בין מדדי הבורסה המקומית לבין מדדי הבורסות בוול סטריט הוסיף להתרחב. בעוד שמדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס הוסיפו לערכם כ-5% מתחילת השנה, מדד המעו"ף איבד כ-5% ומדד ת"א 125 השיל מערכו כ-3%. מדד הנאסד"ק חתם את הרבעון החזק ביותר שלו מאז 2013 וטיפס ביותר מ-12%.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות היוצא של בית ההשקעות אפסילון, מסר כי "השווקים מתקשים למצוא את ה'דלק' שיניע את המשך המגמה החיובית בשווקים וממשיכים להיסחר בטווח צר. מאחר וכרגע הזירה הפוליטית - מדינית בעולם נראית די חסרת כיוון לאור הקשיים שחווה ממשל טראמפ ותחילת תהליך הברקזיט, העיניים נשואות לעבר דוחות החברות לרבעון הראשון שאמורים להתחיל להתפרסם בימים הקרובים. סביר להניח שלמרות שהדוחות (לפחות של החברות בארה"ב) יראו על שיפור ברווחיהן, הרי כל עוד הממשל החדש לא יצליח להניע את המהלכים לעידוד המשק האמריקאי, מחירי המניות יתקשו להצדיק את התמחור הגבוה שלהן. במקביל, אנו רואים שגם תשואות האג"ח נמצאות ב'המתן' לאחר שהן התבססו ברמתן הנוכחית לאחר שירדו מרמת השיא שנקבעה לפני כשבועיים".

מניות הפארמה מיילן , טבע  ופריגו  הוסיפו לרכז עניין, לאחר שירדו אתמול בצורה ניכרת.

סלקט  ריכזה עניין לאחר שהודיעה על קבלת אישור לפטנט באירופה של הטכנולוגיה שפיתחה לברירת תאי גזע באירופה, אחרי ארה"ב. הפטנט מגן על פלטפורמת ברירת תאי הגזע לשימוש במספר רב של מצבים רפואיים אשר טרם נמצא להם מענה, כגון סוכרת מסוג 1, מחלת מעי דלקתית ודחיית אברים מושתלים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]