עלילת "פרשת ענבל אור" ממשיכה להסתבך וגוררת אחריה לזירה המשפטית גם את הרופא של אור: כונס הנכסים והמנהל המיוחד על נכסיה של יזמית הנדל"ן, עו"ד איתן ארז, מבקש לזמן לדיון את הרופא שהנפיק לענבל אור את אישורי המחלה האחרונים שהגישה לבית המשפט, ד"ר מיכאל סולוגוב, אשר בעקבות הסתמכות עליהם אור לא התייצבה לדיונים שנקבעו בעניינה.

"המנהל המיוחד מטיל ספק רב באישורים הרפואיים שהוצאו לאחרונה לחייבת על-ידי ד"ר סולוגוב, שבאמצעותם דוחה החייבת שוב ושוב דיונים בעניינה ונמנעת ממתן תגובה עניינית לבקשות העומדות כנגדה. זאת כאשר באותה תקופת מחלה פועלת החייבת נמרצות בתקשורת ובערוצים שונים לקידום 'מכללה חדשה שפתחה'", כותב עו"ד ארז בבקשה לזמן את הרופא לחקירה בבית המשפט. 

בתוך כך,  נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה היום (ג') לאור לפנות לרופא שלה כדי שייתן את התייחסותו לאפשרות התייצבותה לדיון ביום חמישי הקרוב, 6 באפריל, דיון שיארך עד כשעה. 

נזכיר כי בראשית השבוע (א') הורה השופט אורנשטיין למשטרה לעצור את אור ולהביאה לבית המשפט תוך 24 שעות ממעצרה. זאת, לצורך דיון בבקשות ביזיון בית המשפט שהוגשו נגדה, בשל התנהלותה בהליך המשפטי בשנה החולפת.

אורנשטיין נעתר לבקשת עו"ד ארז להורות על הבאתה של אור באמצעות מעצר, לאחר שהיזמת לא התייצבה בפעם השנייה לדיון הקבוע ב-4 בקשות לביזיון בית המשפט שהגיש, במסגרתן נטען כי אור מסרבת להמציא לו מסמכים ואיננה מקיימת החלטות של בית המשפט. הדיון בכל בקשות הביזיון נקבע לשבוע שעבר, אך הוא נדחה לאחר שאור לא התייצבה בבית המשפט, תוך שהיא שולחת ברגע האחרון אישור מרופא, לפיו היא חולה ולכן אינה יכולה להתייצב.

אולם גם לדיון החדש בבקשות, שנקבע ליום ראשון בשעה 9:00 בבוקר, בחרה אור שלא להתייצב, ובבוקרו של הדיון הגישה אישור רפואי נוסף, לפיו היא חולה.

היום (ג') הגישה אור אישור מחלה נוסף לבית המשפט, לפיו היא "אינה כשירה להשתתף בדיונים בבית המשפט". האישור תקף ל-8 ימים, מתאריך 2.9.2017 עד תאריך 9.4.2017. האישור ניתן על-ידי ד"ר סולוגוב מיכאל ממרפאת מכבי שירותי בריאות בכפר יונה.

זמן קצר לאחר הגשת האישור הרפואי, הגיש עו"ד ארז לנשיא בית המשפט המחוזי, אורנשטיין, בקשה לזמן את ד"ר סולגוב לחקירה בבית המשפט. "מעיון אקראי במערכת 'נט המשפט' נודע למנהל המיוחד כי החייבת הגישה בבוקר יום 4.4.17 בקשה נוספת לדחיית מועד דיון, אליה צורף אישור רפואי מיום 3.4.17, לפיו נבצר מהחייבת להתייצב לדיונים בבית משפט עקב מחלה וזאת עד ליום 9.4.17 כולל", כותב עו"ד ארז ומוסיף: " מדובר באישור רפואי שני שהנפיק ד"ר סולוגוב לחייבת. בנסיבות העניין, יתבקש בית המשפט הנכבד להואיל ולהורות על זימונו של ד"ר מיכאל סולוגוב, בכתובת רחוב גבעתי 31 בכפר יונה, לחקירה על-ידי המנהל המיוחד באולם בית המשפט הנכבד, לדיון הקבוע ליום 6.4.17 או לכל מועד אחר בהתאם ליומנו של בית המשפט הנכבד".

עו"ד ארז כתב בבקשה כי "לא יעלה על הדעת כי החייבת תמשיך לבזות את החלטות בית המשפט הנכבד בהתאם לנוחיותה ולברור מבין ההחלטות את ההחלטות שלדעתה יש לציית להן ואת ההחלטות שיש להתעלם מהן.

"כך לדוגמה, כאשר בית המשפט הנכבד קובע בהחלטה כי על החייבת להגיש מסמך מסוים פעם נוספת, מכיוון שאיננו קריא וברור, מוגשים תגובת החייבת והמסמך באופן קריא תוך זמן קצר. ואולם כאשר בית המשפט הנכבד קובע בהחלטה כי על החייבת להגיש תגובה לבקשה עד ליום 13.3.17 או כי על החייבת להגיש תשובה לתגובת המנהל המיוחד, נמנעת החייבת מלציית להחלטה כאילו מדובר בהמלצה בלבד. יש לשים סוף להתנהלותה המזלזלת של החייבת".

עו"ד ארז מוסיף בבקשה כי מעיון בעיתון "ידיעות אחרונות" מיום 4.4.17, נראה כי החייבת שלחה לעיתונאי עופר פטרסבורג תמונה שלה ממיטת חוליה, בה היא נראית מחויכת וקורנת. "בהתאם לכתבה (שורה רביעית) מצוטטת החייבת 'הלכתי למקום שבו לא ימצאו אותי'. המנהל המיוחד נמנע מהסתמכות על נתונים העולים מכלי תקשורת, ואולם לא ניתן להתעלם מעזות-המצח של החייבת", כותב עו"ד ארז. 

ערבות של 30 אלף שקל

הערב הוציא אורנשטיין החלטה נוספת בעניין צו ההבאה שהוציא לאור והורה לה להפקיד סך של 30 אלף שקל בקופת בית המשפט או במשטרה, וכן לחתום על התחייבות להתייצב לדיונים בעניינה, וקבע כי אם תעשה כן, יבוטל צו ההבאה. 

וכך כתב השופט: "עיינתי בבקשת החייבת לבטל את צו ההבאה שהוצא נגדה ובתגובת המנהל המיוחד. נטען על-ידי החייבת שהיא לא התייצבה לדיו מפאת מחלה, הגם שלא הומצאו אישורי רפואיים נהירים וקריאים. דומה שבאישור הרפואי צוין כי החייבת אינה יכולה לעבוד, אך אין התייחסות לאפשרות שהיא תוכל להתייצב בבית המשפט, ומשכך נדרשה החייבת לפנות לרופא שייתן את התייחסותו לכך.

"אין להתעלם מטענת המנהל המיוחד שהחייבת לא הגיבה לגופן של הבקשות שבעטיין נתבקש צו ההבאה. עוד יש להביא בחשבון את עמדת המנהל המיוחד, שלפיה החייבת אינה מאותרת, וקיים קושי להשיגה, וזאת אף לפי דברים שמיוחסים לחייבת עצמה במכתבה שצורף לתגובה.

"במכלול הדברים, יש להבטיח מחד גיסא את התייצבותה של החייבת לדיונים, ומאידך גיסא להתחשב בטענתה שמפאת מצבה הבריאותי נבצר היה ממנה להתייצב לדיו.

"במכלול האיזוני אני מורה כי אם תפקיד החייבת סך של 30 אלף שקל בקופת בית המשפט או במשטרה, וכן תחתום על התחייבות להתייצב לדיונים בעניינה, יבוטל צו ההבאה. כל עוד לא ייעשה האמור, יישאר צו ההבאה שניתן בתוקף". 

ענבל אור אישור מחלה
   

ענבל אור ממיטת חולייה

ענבל אור / צילום סלפי