לא קיבלה שולחן בהתאם להזמנה - ותקבל חזרה את מלוא כספה

ביהמ"ש לתביעות קטנות פסק כי רשת מחסני הנמל תשיב ללקוחה את מלוא הכסף ששילמה עבור שולחן אוכל שרכשה לפני כשנתיים, סכום של כ-11,000 שקל, בנוסף לפיצוי והחזר הוצאות

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות פסק כי רשת מחסני הנמל רהיטים ביפו תשיב ללקוחה את מלוא הכסף ששילמה עבור שולחן אוכל שרכשה לפני כשנתיים, סכום של כ-11,000 שקל, בנוסף לפיצוי והחזר הוצאות של כ-2,700 שקל.

החלטה זו באה בעקבות תביעת הלקוחה בטענה כי השולחן לא הוכן בהתאם למתווה עליו סוכם בהזמנה. גם אחרי שבועות ארוכים ניסיונות נוספים לייצר עבורה, טענה הלקוחה כי המוצר שהוצע לה אינו תואם את המובטח, ולכן היא סירבה לקבלו ולפיכך דרשה לבטל את העסקה.

החנות טענה מנגד כי השולחן יוצר על-ידה בהתאם לשינויים ומידות מיוחדות וייחודיות שהזמינה התובעת, ולכן היא אינה רשאית לבטל את העסקה. עוד נטען כי השולחן ממתין לתובעת במחסני החברה.

בית המשפט שלח את הצדדים לנסות וליישר את ההדורים באמצעות אספקה של שולחן חדש, אולם ניסיונות אלה עלו בתוהו.

בית המשפט בחר כאמור לקבל את התביעה. "התרשמתי מעדותה של התובעת, והיא מהימנה בעיניי על פני גרסת הנתבעת. עדותה של התובעת הייתה עקבית, הגיונית ותמכה באופן מלא בגרסתה", קבע הרשם הבכיר אייל דוד.

לדבריו, "התרשמתי כי למרות הזמן הרב שחלף ממועד ביצוע ההזמנה בחודש 06/15, הסכימה התובעת לשתף פעולה בתום-לב כדי להוציא את העסקה אל הפועל. הרושם שנוצר בעיניי הוא שהנתבעת לא עשתה את המוטל עליה כספק-יצרן שאמור לספק ללקוח את המוצר שהזמין לשביעות-רצונו. אין זה מתפקידו של הלקוח לרדוף אחר הספק-המוכר כדי לקבל את המוצר שהובטח לו, לאחר ששילם עליו במיטב כספו ומראש".

לפיכך קבע דוד כי יש לבטל את העסקה, למרות שדובר על מוצר שיוצר במיוחד עבורה (מקרה אשר מוחרג מחוק ביטול עסקה). לדבריו, "אין בעובדה שהמוצר יוצר במיוחד עבור התובעת כדי למנוע ממנה לבטל את העסקה, שכן הנתבעת לא מילאה את חובתה לייצר את המוצר בהתאם לכל דרישותיה של התובעת".

לסיום פסק דוד כאמור כי הלקוחה תקבל את כספה חזרה, סכום של 10,900 שקל, בנוסף להחזר אגרת תביעה, סכום של 140 שקל והוצאות משפט בסך כולל של 2,500 שקל, ובסך-הכול תשלם החנות ללקוחה סכום של 13,640 שקל (ת"ק 53983-12-15).