נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית אביליטי צנחה ב-31%

היום ומחר יינעל המסחר מוקדם מהרגיל בשל חול המועד פסח ■ המחזור בבורסה עמד על פחות ממיליארד שקל ■ החוזים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה מעורבת על רקע התנודתיות בשוק העולמי בשל המתיחות הגיאו-פוליטית שעלתה מדרגה בימים האחרונים. החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים כעת, באירופה נרשמות עליות קלות, ובאסיה מוקדם יותר נרשמה נעילה מעורבת.

המסחר ננעל בשעה מוקדמת בשל חול המועד. גם מחר יינעל המסחר בבורסה בת"א ב-14:30.

 

ארה"ב שלחה נושאת מטוסים לאסיה, מה שהוביל בכירים בצפון קוריאה לשגר מסרים מאיימים כלפי ארה"ב. בפגישת שרי החוץ של ה-G7, שבע המדינות המתועשות, שהתקיימה אתמול באיטליה, מעוניינות המדינות המרכזיות להחריף את הסנקציות על רוסיה בשל מעורבותה במלחמה ששברה שיאים עם התקיפה הכימית של בשאר אסד והתקיפה האמריקאית שבאה בעקבותיה.

דובר הבית הלבן שון ספייסר עורר סערה אתמול לאחר שציין כי "אני סבור שכשזה מגיע לגז סארין, היטלר לא השתמש בו על עמו שלו כמו שאסד עושה".  הוא הוסיף כי רוסיה צריכה לשאול את עצמה אם זה מישהו שהיא רוצה לעמוד לצדו. 

פליטת הפה של ספייסר הכתה מיד גלים בארצות הברית ובעולם וכבר נשמעות קריאות לפטרו. בראיון לרשת CNN התנצל ספייסר וגרס כי "זו הייתה טעות לעשות את זה. הייתי צריך להישאר ממוקד בנושא, אני לא עומד מאחורי ההערה". 

 

חברת הטכנולוגיה אביליטי  צנחה היום לאחר שצנחה אמש בוול סטריט, על רקע הודעת החברה על התפטרות 5 דירקטורים בחברה, וביניהם היו"ר אמנון דיק. 

אנטולי חורגין, ממייסדי ומנכ"ל החברה, ציין כי: "אלכסנדר אאורובסקי ואני, אשר הקמנו ביחד את אביליטי ומחזיקים ברוב מניותיה, ממשיכים להיות מחויבים לחברה. אנו נוקטים צעדים לצמצום עלויות ולמיצוב אביליטי על המסלול לצמיחה עתידית. כחלק ממאמצים אלה, אלכסנדר ואני הסכמנו להפחית את שכרנו ב-50% ואנו בוחנים דרכים נוספות לחסכון בעלויות. נמשיך להתמקד בהאצת האימוץ וצמיחת ההכנסות מפתרון ULIN של אביליטי.

חורגין הוסיף: "אנו מרגישים מעודדים מהעניין ב-ULIN ברחבי העולם ומקווים שעניין זה ייתרגם להכנסות במחצית השנייה של השנה. אנו סבורים שיתרות המזומנים השוטפות של החברה, הכוללות יותר מ-8 מיליון דולר במזומן ושווי מזומנים יספיקו בכדי למלא את צורכי המזומנים של אביליטי בעתיד הנראה לעין. נמשיך להעריך את מצבה הכספי של החברה על מנת לקבוע האם יש צורך במשאבי מימון נוספים, לרבות סיוע של אלכסנדר ושלי".

קנון של עידן עופר מדווחת על שריפה שפרצה בתחנת כוח של החברה-הבת ICP בפנמה שהשביתה את התחנה.

אופל בלאנס  השלימה ערב החג את הנפקתה תוך רישום ביקושי יתר גדולים. לאור הביקושים החליטה הנהלת החברה להגדיל את היקף הגיוס מכ-50 מיליון שקל לכ-70 מיליון שקל. היקף הביקושים המצטברים במכרז המוסדי והציבורי הסתכמו בכ-124 מיליון שקל כ-77% מעל הכמות המקורית המוצעת. מחיר היחידה שכללה אגרות חוב שקליות במחיר מינימום של 2.5% וכתב אופציה מסדרה 3 נקבע על 1,035 שקל, כ-6% מעל מחיר המינימום של היחידה. בסך הכל הוקצו 70,000 יחידות במחיר 1,035 בתמורה כספית של כ-72.5 מיליון שקל.

טאואר ו-Aisin Seiki, מקבוצת טויוטה וספקית חלקי רכב מהגדולות בעולם, הודיעו היום (ד') על ייצור דור חדש של רכיבים לכלי רכב תוך שימוש בטכנולוגית ה-Power Management של טאואר.

מזור רובוטיקה  קיבלה אישור לתוכנת ה-Mazor X Align שלה, שנועדה לסייע למנתחים בתכנון תיקון עיוות בעמוד השדרה וביישור עמוד השדרה בניתוחים המתבצעים עם מערכת ה-Mazor X. 

מניות הפארמה ריכזו עניין היום לאחר שאתמול מיילן  בארה"ב קיבלה מכתב אזהרה ממינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לגבי חריגה מנהלי הייצור במפעל שלה בהודו. 

גם מניית טבע   עמדה במוקד לאחר שאתר בלומברג דיווח בסוף השבוע כי החברה בוחנת אפשרות מכירת חטיבת מוצרי בריאות האישה שלה. המהלך מגיע לאור חובות עתק אליהם נקלעה החברה. המכירה תניב לטבע רווח של כ-2 מיליארד דולר, על פי ההערכות.

שופרסל  ריכזה עניין בעקבות הודעתה מתחילת השבוע על רכישת רשת ניו-פארם מידי המשביר  תמורת כ-130 מיליון שקל.