נעילה שלילית בבורסה; לאומי ופועלים ירדו במחזורים גדולים

נעילה שלילית בוול סטריט אתמול; חוזים שליליים היום; ירידות באירופה ■ מנכ"ל מטומי הודיע על פרישה מתפקידו, המניה רשמה ירידה קלה ■ מניות הסלולר הגדולות בלטו לחיוב

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה'), יום המסחר האחרון לשבוע זה, בירידות שערים, בהובלת מניות הבנקים. זאת על רקע המגמה השלילית בשוקי העולם והירידות שאפיינו את המסחר אמש בוול סטריט. בשעה זו החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים על פתיחה שלילית.

המסחר ננעל ב-14:30 לרגל חול המועד פסח.

 

המסחר בוול סטריט נסגר אמש בירידות של עד 0.5%, ברקע המתיחות הגיאו-פוליטית המאפיינת את התקופה האחרונה, ובכללה ההתקררות האחרונה ביחסים בין ממשל טראמפ בארה"ב לקרמלין הרוסי, וכן ההתגרות של צפון קוריאה. באסיה המסחר מתנהל הבוקר בירידות של עד 1.1%. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול כי סין אינה מבצעת מניפולציות במט"ח, וכי הוא חושב שהדולר מתחזק יתר על המידה והוא מעדיף ריבית נמוכה.

אתמול פרסם משרד האוצר כי בחודש מארס נמדד גירעון בפעילותה התקציבית של הממשלה בסך של 3.7 מיליארד שקל. הגירעון בחודשים ינואר-מארס 2017 הסתכם ב-2.4 מיליארד שקל, לעומת עודף בסך 0.9 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

בתקציב ל-2017 מתוכנן גירעון שנתי בסך 36.6 מיליארד שקל, שהם 2.9% מהתמ"ג. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עומד על 3% מהתמ"ג.

סך ההוצאות של הממשלה (ללא פירעון קרן על החוב הממשלתי) הסתכמו בחודש מארס ב-34.5 מיליארד שקל, ומתחילת השנה הסתכמו סך ההוצאות של משרדי הממשלה ב-69.1 מיליארד שקל - עלייה של 11.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ומה בסעיף ההכנסות? סך גביית המסים בחודש מארס הסתכמה ב-24.5 מיליארד שקל. בתקופה ינואר - מארס 2017 הסתכמה גביית המסים בסך של 76.2 מיליארד שקל, גידול נומינלי של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגבייה נטו משוק ההון במארס 2017 הסתכמה ב-276 מיליון שקל, עלייה של 82.7% לעומת מארס 2016.

מניית חברת הטכנולוגיה אביליטי צנחה אמש בוול סטריט, בהמשך לנפילה בבורסה בת"א אתמול, לאחר התפטרות 5 דירקטורים בחברה, וביניהם היו"ר אמנון דיק. בתגובה, בעלי השליטה והמייסדים אנטולי חורגין, המשמש מנכ"ל החברה, ואלכסנדר אאורובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, התחייבו להפחית את שכרם ב-50% ולנקוט צעדי התייעלות נוספים. 

חברת הביומד כלל ביוטכנולוגיה  עלתה ב-9.5% בשני ימי המסחר האחרונים לשווי של 530 מיליון שקל, על רקע השקעה של 20 מיליון שקל מבית ההשקעות ילין לפידות שירכוש כ-4% ממניותיה בהצעה פרטית לפי מחיר השוק (3.31 שקל למניה). ההשקעה הנוכחית מגדילה את החזקות ילין לפידות לכ-7.5% מכת"ב. עוד 5 מיליון שקל יושקעו בכת"ב על-ידי גופים נוספים, לפי אותם תנאים.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי , הודיע היום על פרישה מתפקידו.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  נסחרו במגמה חיובית מובהקת, זאת על רקע הודעתה של YES לפיה היא מעלה את מחירי ה-VOD ב-5 שקלים, בפעם השנייה בתוך שנה.