הכתבה בשיתוף "מדיקס שירותים רפואיים בע"מ"
זה קרה בחודש יוני 2009. בני הזוג עמית הבחינו כי התינוק המתוק שלהם, בן כשנה, הפסיק לפתע לזחול. כל ניסיונות הגירוי והשידול לא עזרו. התינוק פשוט שכב במקום, הוריד את הראש והתחיל לבכות. ההורים נחרדו למראה התינוק המתוסכל ולא ידעו מה לעשות. הם לקחו אותו לבדיקה אצל רופא מומחה, שלא הצליח להגיע לאבחנה והמליץ להמשיך במעקב.
מבולבלים ואובדי עצות, ביקשו בני הזוג עמית לשמוע דעות נוספות. חבר המליץ להם לפנות למדיקס. במדיקס פגשו את המשפחה ונכנסו לפעולה במהירות. הם המליצו על פגישה מיידית עם נוירולוג ילדים ועל בדיקת MRI מח דחופה, על מנת לשלול גידול הלוחץ על המוח וגורם לפגיעה נוירולוגית.
בשלב זה גילו ההורים את המבוך הבירוקרטי - תשלחו פקס, הרופא יבדוק, נחזור אליכם.
ד"ר אשר ברק -המנהל הרפואי של מדיקס אשר צוות למקרה כמנהל רפואי אישי, יצר קשר עם נוירולוגית ילדים בכירה ותיאם למשפחת עמית פגישה כבר למחרת היום. בעקבות הבדיקה הנוירולוגית וביצוע בדיקת MRI במקום, התגלתה ציסטה משמעותית במוחו של הפעוט שהצריכה ניתוח מוח דחוף להסרתה, על מנת לשחרר את הלחץ.
בשלב זה נתקלו ההורים בבעיה קשה - הניסיונות לאתר את הנוירוכירורג ילדים בבית החולים שניידר ארכו מספר שעות. גם כאן נחלצה מדיקס לעזרה והצליחה לאתר נוירוכירורג ילדים בבית החולים דנה באיכילוב, לשם הועבר התינוק ונותח בתוך 48 שעות בטכניקה חדשנית ובטוחה. הניתוח עבר בהצלחה והיום הילד מתקדם יפה מאוד עם התפתחות כמעט תקינה לגילו.
"אם לא היו מנתחים את הבן שלי בזמן", אומר האב, "הציסטה הייתה מפעילה לחץ על המוח וגורמת לנזק נוירולוגי בלתי הפיך. אבחנה נכונה והזמן היו גורמים קריטיים. ההירתמות המהירה של מדיקס באבחנה, בהבנה של דחיפות המקרה, בתיאום התור לנוירולוג ול-MRI ובאיתור המנתח, הצילה אותנו."
סיפור זה הוא רק אחד מני רבים הקיימים בחברת מדיקס שהצילה עד היום את חייהם של מטופלים רבים. על הרעיון העומד מאחורי הקמת החברה מספרת המנכ"לית סיגל עצמון: "שני דברים גרמו לי להקים את החברה", היא משחזרת, "הראשון, חלומי כילדה להיות רופאת ילדים, שלא יצא לפועל והשני, חוויה אישית שחוויתי בתור לבדיקת ממוגרפיה.
חברה שאלה אותי בטלפון איפה אני וכשעניתי לה שאני בתור לממוגרפיה היא שאלה: ואת לא מפחדת? מיד נכנסה בי תחושת פחד שאולי פתאום יגלו גוש סרטני וחיי יתהפכו מקצה לקצה. שאצטרך להתמודד עם אין סוף החלטות הרות גורל וטיפולים מורכבים. באותו רגע החלטתי להגשים את החלום שלי ולהקים חברה שתעסוק בתחום הרפואה." סיגל קטעה את הקריירה הענפה שלה בעולם הפיננסים, ופנתה "לבנות קריירה בעלת משמעות אמיתית במסגרתה אעשה שינוי אמיתי בחייהם של אנשים".
היה לך רעיון כללי על השירות אותו החברה תעניק?
"הבנתי שמערכת היחסים בין הרופא למטופל עברה טלטלה עזה. קצב ההתפתחות המהיר של עולם הרפואה פותח בפני החולים מספר רב של אופציות טיפוליות, אך מותיר אותם נבוכים ומבולבלים מול מגוון האפשרויות והצורך לקבל אין ספור החלטות, מבלי שיש בידיהם כלים לקבל אותן. החלטתי להתמקד במשולש הבא: החולה, מערכת הבריאות והגורם המממן (קופות החולים וחברות הביטוח),כשהצורך להנגיש לחולים רפואה איכותית ואופטימאלית עומד אל מול עיננו."
את חברת מדיקס, המספקת שירותי ניהול רפואי שונים, הקימה סיגל בשנת 2006 יחד עם ד"ר אשר ברק, לאחר תקופת מחקר משותפת. שירות הדגל של מדיקס הוא שירות "ניהול מחלה" המוכר בישראל תחת השם "רופא מלווה אישי".
"כמו שאדם לא הולך לבית משפט בלי עורך דין וכמו שבעל עסק לא הולך למס הכנסה בלי רואה חשבון, כך גם אדם שהולך לקבל שירות רפואי, צריך מישהו אובייקטיבי שילווה אותו בכל השלבים", היא מסבירה את רציונל השירות. "מכיוון שכמו בכל מערכת גם במערכת הבריאות יש אינטרסים שונים, והמטופל צריך מישהו מקצועי שילווה אותו ויגרום לכך שתהליך קבלת ההחלטות יהיה אובייקטיבי ואופטימאלי עבורו."
לדבריה, "הרבה פעמים חולים נמצאים בסיטואציה מורכבת, מקבלים חוות דעת שונות מרופאים ולא יודעים במה לבחור, או לחילופין, לא קיבלו חוות דעת נוספת ונמצאים על הדרך הלא נכונה. אין להם את הכלים בכדי לקבל החלטה מבוססת ומבוקרת, וכאן בדיוק מדיקס נכנסת לתמונה".
מדיקס מספקת ניהול וליווי לאנשים שמתמודדים עם מחלות משמעותיות המסכנות את חייהם או פוגעות קשות באיכותם. בחברה מועסקים כ- 300 רופאים IN-HOUSE ויש לה מערכת קשרים מקצועית עם אלפי רופאים ובתי חולים מובילים בארץ ובעולם. בנוסף, מעסיקה החברה אחיות, עובדים סוציאליים, רוקחים קליניים, פסיכולוגים קליניים ואנשי מחקר ותפעול רפואי.
ניתוח התוצאות הרפואיות מצביע על תוצאות יוצאות דופן: "ב-20% מהמקרים בטיפולנו, מגיעים המטופלים עם אבחנה שגויה ואנו מסייעים להם להגיע לאבחנה נכונה, ובמעל ל- 40% מהמקרים אנחנו ממליצים על טיפול אחר ומתאים יותר מזה שהוצע להם. מצד אחד השירות שלנו מונע פעולות, בדיקות ופרוצדורות רפואיות מיותרות, ומצד שני, הוא מנגיש לחולים את הטיפול האופטימאלי עבורם".
איך אנשים מגיעים אליכם?
"שיטת העבודה שלנו היא להגיע למקסימום אנשים באמצעות הסכמים עם חברות ביטוח פרטיות, שחולקות עימנו את החזון שחברת ביטוח חייבת למלא היום תפקיד הרבה יותר משמעותי ולהיות יותר מגורם המממן הוצאות רפואיות. משמעות זו ניתן לממש רק באמצעות הנגשת שירותי רפואה איכותיים והטמעתם.
מתוך החזון הזה יש לנו שיתופי פעולה עם חברות ביטוח מובילות בנוסף ללקוחות מוסדיים ופרטיים".
תני מקרה לדוגמא של אדם חולה שמגיע אליכם, איך התהליך מתבצע?
"בשלב הראשון נמנה לו צוות מלווה אישי, המורכב מרופא מומחה בכיר ומאחות, אשר ינתחו את התיק הרפואי וינחו אותו אילו בדיקות עליו לעשות על מנת לאשר או להגיע לאבחנה וודאית. מדיקס תסכם את המקרה, תנהל עליו דיון רחב ותשלח את התוצאות לייעוץ רב-תחומי עם מומחים מובילים בארץ ובעולם. לאחר קבלת התשובות, נמליץ על דרך הטיפול המתאימה ביותר, על הרופא ומקום הטיפול, ציבורי או פרטי, בארץ או בחו"ל וכו'. נלווה את הלקוח במהלך הטיפול עצמו, בתהליכי קבלת ההחלטות, בהתמודדות עם תופעות לוואי ועם שגרת החיים, עד להחלמה. הרופאים, האחיות ואנשי המחקר עובדים 24/7 ונמצאים שם עבור החולים ומשפחותיהם מסביב לשעון.
שירותים ייחודיים נוספים אותם מספקת החברה הם בין היתר: שירות 'ליווי רפואי באשפוז', שתפקידו לספק חוו"ד מומחה נוספת על הטיפול המוצע לאנשים המאושפזים בבתי חולים ציבוריים, שירות 'אשפוז בית' שמאפשר חלופת אשפוז במקרים מסוימים, במטרה לצמצם את הסיכונים ואי-הנוחות הכרוכים באשפוז בבית החולים, שירותי אבחון מוקדם ומניעת התפתחות מחלות כרוניות ושירותים פסיכו-סוציאלים.
השירותים שלנו הם למעשה סוג של תעודת ביטוח שהטיפול הרפואי הניתן לך הוא המקסימאלי והטוב ביותר, וזוהי המטרה לשמה הוקמה מדיקס".
שם החברה: מדיקס שירותים רפואיים בע"מ
שנת הקמה: 2006
וותק: 11 שנים
תפקיד: מנכ"ל
מוטו: "כשמגשימים חלומות, אפשר גם להזיז הרים"
טיפ: התור הכי מהיר, הרופא הכי מפורסם, בית החולים הכי ידוע, הטיפול הכי חדשני - לא תמיד מבטיחים את התוצאה הטובה ביותר עבורך.
טלפון: 03-5769209
אתר: www.medix.co.il