המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ה') במגמה שלילית, על רקע עליות שערים בוול סטריט ומגמה שלילית בבורסות אירופה. אופציות המעו"ף לחודש אפריל פקעו הבוקר בשער של 1,406 נקודות.

 

בית המשפט המחוזי תל-אביב גזר היום עונשי מאסר חסרי תקדים בחומרתם בגין ההרשעה בהרצת האג"ח בפרשת פסגות: 54 חודשי מאסר (4.5 שנים) ו-30 חודשי מאסר (2.5 שנים) בהתאמה על דוד אדרי ושי בן-דוד, בכירי בית ההשקעות פסגות לשעבר, ש הורשעו בהרצת האג"ח בחשבון הנוסטרו של פסגות בשנת 2007 (לידיעה המלאה).

סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי, הציג את עיקרי רפורמת המסים לה המתינו המשקיעים ברחבי העולם בכליון עיניים מאז היבחרו של טראמפ לבית הלבן, לאחר הבטחות רבות שהפריח לחלל האוויר במהלך קמפיין הבחירות שלו. עיקר הרפורמה היא הפחתת מס חברות, ביטול מס ירושה ועוד כהנה וכהנה. התכנית המקורית של טראמפ כוללת הפחתת מס החברות לרמה של 15% לעומת 35% כיום וכן הפחתת המס על רווחים כלואים של חברות הענק לרמה של 10% לעומת כ-35% כיום.

מטרת הרפורמה היא להקל על החברות ולתמרץ אותן להרחיב פעילות ולגייס עובדים ובכך לעודד את הצמיחה. עם זאת, מתנגדי הרפורמה, ביניהם גם רפובליקאים רבים, טוענים כי היא תיצור בור תקציבי גדול מדי. לפי אחת ההערכות הרפורמה תגרום לאיבוד הכנסות ממשלתיות של כ-2 טריליון דולר, נתון שגורם למשקיעים לחששות ושלח את הבורסות בניו-יורק לירידות.

 

חברת הדירוג פיץ' אישררה אתמול את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ עם תחזית יציבה. על פי החברה, דירוג האשראי של ישראל מאוזן בין חשבונות חיצוניים חזקים, חוסן מוסדי וביצועים מאקרו-כלכליים איתנים לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר שעודנו גבוה ביחס למדינות הייחוס וסיכונים פוליטיים וביטחוניים.

מהחברה מסרו כי גברה ההסתברות לסיום כהונתה של ממשלת נתניהו בחירות מוקדמות כתוצאה מחיכוכים פנימיים בין השותפים הקואליציוניים והחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה. בסוכנות מציינים כי "לאף אחת מהמפלגות החברות בקואליציה אין תמריץ ברור להקדים את הבחירות אך היחסים השבריריים עלולים להאיץ תהליכי התפרקות של הממשלה".

שר האוצר, משה כחלון, ושרת המשפטים, איילת שקד, הודיעו אתמול על הקמת צוות בין משרדי שיבחן הקמת שוק הון לחברות קטנות ובינוניות. למעשה מדובר במהלך שיכול להביא להקמתה של בורסה חדשה וייעודית שתסייע לצמיחתם של עסקים קטנים ובינוניים (לידיעה המלאה). 

חברת המחקר פרוסט אנד סליבן פרסמה סקירה ראשונית על חברת סלקט -ביוטכנולוגיה במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה. בחברת המחקר מעניקים ל סלקט מחיר יעד של כ-2.7 שקלים, המשקף אפסייד של כ-83%% לעומת מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפרוסט אנד סליבן מציינים בין היתר כי השקעה בסלקט מאפשרת חשיפה לתעשיית תאי הגזע וכי צנרת הפיתוח של סלקט מורכבת מפלטפורמת ה-ApoGraft אשר מאפשרת פיתוח וייצור מגוון מוצרים לשווקים השונים.

מניית בזק  ריכזה עניין על רקע הדיווחים על עזיבתו של סמנכ"ל הכספים בקבוצת בזק, אלון רווה, את תפקידו לאחר שמונה חודשים בלבד בתפקיד. רווה החליף את דודו מזרחי (לידיעה המלאה).

טבע  המשיכה לעמוד במוקד על רקע הדיווחים כי סמנכ"ל הכספים וסגן הנשיא הבכיר איל דשא עוזב את החברה, וצפוי להתמנות ליו"ר חברת ישראכארט (לידיעה המלאה).

בתוך כך טבע הודיעה היום על השקת הגרסה הגנרית Ezetimibe ו- simvastatin, שתי תרופות להפחתת כולסטרול. נכון לפברואר 2017, המכירות השנתיות של התרופות בארה"ב עמדו על כ-678 מיליון דולר.

בנוסף, אתר בלומברג פרסם כי ענקית התרופות שוקלת למכור את הזכויות על חלק מהתרופות לטיפול בסרטן שהיא משווקת, וזאת במטרה להפחית את החוב העצום שלה, שעומד על כ-37 מיליארד דולר ((לידיעה המלאה).