המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (א') בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית שחתמה את המסחר בוול סטריט בסוף השבוע והמתיחות הגיאו-פוליטית הגוברת בין ארה"ב לצפון קוריאה. נזכיר כי בימים שני ושלישי השבוע לא יתקיים מסחר בבורסה המקומית לרגל יום העצמאות.

 

בארה"ב פורסמו בסוף השבוע נתוני התמ"ג לרבעון הראשון, שאכזבו והצביעו על קצב צמיחה של 0.7% ברבעון הראשון, בעוד בשוק ציפו לקצב צמיחה של 1.2% ולאחר שברבעון הרביעי של 2016 התמ"ג צמח בקצב של 2.1%. הנתון המאכזב הכביד על המדדים המובילים בוול סטריט, שאומנם סגרו בירידות אך חתמו את חודש אפריל בעליות של בין 1% ל-2.3%.

המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה גוברת: לאחר האיומים ההדדיים ששיגרו בשבוע שעבר שתי המדינות, צפון קוראיה ביצעה ניסוי נוסף בטיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה פיונגיאנג, כאשר לפי הערכות ניסוי זה נכשל. טראמפ, כהרגלו, העדיף להגיב באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!".

 

דירקטוריון אל על החליט על מינויו של אלי דפס כיו"ר דירקטוריון אל על , כך הודיעה הבוקר החברה. דפס יחליף בתפקיד את עמיקם כהן, שמכהן כיו"ר החל משנת 2009 וימשיך לכהן כדירקטור בחברה

בין המניות שבלטו במסחר נציין את פרטנר , שחזרה מניו-יורק עם פער שלילי של 3.4%, נייס  חזרה עם פער שלילי של 1.8%; טאואר  עם פער שלילי של 2.4%; מיילן  וטבע  נסחרו בפערים שליליים של 0.9% ו-0.4% בהתאמה. מנגד, פריגו  חזרה עם פער חיובי של כ-1.5%.