במיטב דש מעריכים: תשואה של 1.2% בקופות ובקרנות באפריל

במיטב דש מציינים כי התשואה החיובית הצפויה בקרנות ובקופות נבעה בעיקר בשל הגאות בשוקי המניות והאג"ח הממשלתי והקונצרני בעולם

קרנות פנסיה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קרנות פנסיה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו תשואה נומינלית משוקללת של 1.2% באפריל, כך מעריכים בבית ההשקעות מיטב דש. בסיכום הרבעון הראשון של השנה, מעריכים בבית ההשקעות כי הקופות הכלליות יירשמו תשואה ממוצעת של 2.6%.

במיטב דש מציינים כי התשואה החיובית הצפויה בקרנות ובקופות נבעה בעיקר בשל הגאות בשוקי המניות והאג"ח הממשלתי והקונצרני בעולם. כך למשל, מדד ה-S&P 500 האמריקאי חתם את חודש אפריל בעלייה של 0.7% ואת הרבעון הראשון בעלייה של 6.5%. מדד הנאסד"ק טיפס ב-2.3% באפריל וב-12.3% ברבעון הראשון. גם באירופה נרשמה מגמה חיובית חזקה: מדד ה-DAX הגרמני עלה ב- 8.6%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-8.3% וה-Eurostoxx 50 עלה בשיעור של 8.2%.

באגרות החוב הקונצרניות בישראל נרשמה מגמה חיובית מובהקת: מדד תל בונד 20 עלה ב-3.1% ברבעון הראשון, מדד התל בונד 40 עלה ב-1.9% והתל בונד 60 עלה ב-2.5%. אגרות החוב הקונצרניות שאינן מדורגות (ואין להן מדד) עלו בממוצע בשיעור של 4.8% ב-3 החודשים הראשונים של השנה. באגרות החוב הממשלתיות נרשמה תשואה חיובית מתונה בשיעור של 0.7%, תשואה נמוכה בהרבה מאגרות החוב הקונצרניות, כאשר אגרות החוב הצמודות למדד (גלילים) עלו ב-0.8% ואגרות החוב השקליות (שחרים) עלו ב-0.7%.

לגבי המסלולים המתמחים, מעריכים במיטב דש כי קופות הגמל המנייתיות יציגו תשואה ממוצעת של כ-1.6% באפריל ו-5.2% ברבעון הראשון. הקרנות המדדיות צפויות להציג תשואה ממוצעת של 0.8%, ו-1.2% ברבעון הראשון של השנה.  לגבי הקופות השקליות, מעריכים בבית ההשקעות כי הן יציגו תשואה נמוכה, בטווח של בין תשואה חיובית של 0.3% לתשואה שלילית של 0.3%, ותשואה של 0.4% ברבעון הראשון.