חברת טכנולוגיות המים אמפסי מתמזגת עם חברה של רון לאודר

מניית אמפסי, הנסחרת באוסטרליה, זינקה ביום שישי ב-10.6% לשווי של כ-180 מיליון דולר ■ החברה דיווחה כי היא מקדמת מיזוג עם חברת המים RWL שנמצאת בבעלות לאודר

רון לאודר / צילום: תמר מצפי
רון לאודר / צילום: תמר מצפי

מניית אמפסי, חברת טכנולוגיות המים הישראלית שנסחרת באוסטרליה, זינקה ביום שישי ב-10.6% במחזור מסחר גבוה משמעותית מהממוצע. המשקיעים התלהבו מדיווח החברה על מיזוג שהיא מקדמת עם חברת RWL, חברת מים פרטית בבעלות איש העסקים רונלד (רון) לאודר, שנוסדה ב-2010.

החברות חתמו על הסכם מיזוג, והוא כפוף לאישור בעלי המניות של אמפסי, באסיפה שתיערך באמצע יוני. אמפסי פיתחה פתרון לטיפול בשפכים באיכות גבוהה ובצריכת אנרגיה נמוכה יחסית. שווי השוק שלה הוא 242 מיליון דולר אוסטרלי (כ-180 מיליון דולר אמריקאי).

"זה מיזוג שמשלב יכולות משלימות: חדשנות טכנולוגית מהצד שלנו, ויכולת ביצוע ומכירה מהצד של RWL", אמר היום איתן לוי, מנכ"ל אמפסי ומי שייסד את החברה יחד עם שותפו רונן שכטר. "RWL היא חברת מים גלובלית שצפויה למכור ביותר מ-90 מיליון דולר ב-2017, ויש לה משרדים בכל העולם. היא עושה בעיקר אינטגרציה של מוצרים קונבנציונליים והיא צמאה לחדשנות.

"אמפסי מאוד חדשנית, עם מוצרים רבים בפיתוח אבל עם יכולת ביצוע מוגבלת וגישה מוגבלת לשוק. אנחנו יכולים לפתח את זה על פני שנים, אבל נוצרה הזדמנות של שילוב כוחות שייצר את אחת מחברות המים הגדולות בעולם. בנוסף, RWL פעילה בכל העולם אך דווקא לא בסין, והעסקה איתנו תתן לה חשיפה לשוק ענק. יש לה הרבה מוצרים שיכולים להתאים לשוק הסיני".

לוי מוסיף שהחברה הממוזגת תעסיק 300 עובדים, מתוכם כ-100 בישראל - גם עובדי אמפסי וגם עובדי חברה מכרמיאל, נרוסופט, שנרכשה בעבר על-ידי RWL. החברה הממוזגת תציג הכנסות של מעל 90 מיליון דולר ב-2017 (רובן הגדול מהפעילות של RWL).

"לאודר 'התנדב' להזרים כמה שיותר"

העסקה תתבצע כך שאמפסי תנפיק 100.5 מיליון מניות חדשות ללאודר, הבעלים של RWL; המניות יהיו חסומות למכירה לתקופה של שנתיים, למעט בנסיבות מסוימות. נוסף על כך, לאודר יזרים לחברה עוד 20 מיליון דולר (27 מיליון דולר אוסטרלי) לפי מחיר של 0.85 דולר אוסטרלי למניה. המחיר הנוכחי לאחר הזינוק עומד על 0.94 דולר אוסטרלי. לאודר יחזיק בכ-33% מהחברה הממוזגת ויהיה בעל המניות הגדול.

לדברי לוי, "לאודר התלהב מאוד ו'התנדב' להזרים כמה שיותר. אמנם המצב הפיננסי שלנו טוב, אבל זאת הבעת אמון ועוד יכולת פיננסית להמשיך לפתח את העסק". בנוסף לדבריו, הנפקת המניות תביא את החברה לשווי שיכניס אותה למדד ASX 300 האוסטרלי, דבר שיוביל לביקושים למניה מצד קרנות השקעה.

לוי מעריך, על סמך שיחות עם בעלי מניות, שהעסקה תאושר ללא בעיות. אינדיקציה לכך הוא קיבל כבר ביום שישי, כשהחברה ערכה אסיפה שנתית רגילה, ובמהלכה הודיעה לבעלי המניות (ובמקביל פרסמה דיווח) על המיזוג הצפוי. לוי מספר שהתגובות כללו "קריאות שמחה" מצד המשקיעים. כאמור, גם המניה זינקה בבורסה.

עם השלמת העסקה, מנכ"ל RWL הנרי שרעבי ינהל את החברה הממוזגת, ולוי יהיה נשיא ומנהל מוצרים וחדשנות.

בסוף 2015 הפכה אמפסי לחברה ציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי אוסטרלי ומאז זינקה מנייתה ממחיר של 0.2 דולר אוסטרלי ביום המסחר הראשון ועד 0.94 דולר אוסטרלי כיום, אך בשיא היא כבר נסחרה במחיר גבוה יותר של מעל דולר.