בחודש ינואר האחרון השיקה אל-על בקול תרועה סימולטור של דגם מטוס הבואינג 737 - הדגם של מחצית מצי החברה - ב-5 מיליון שקל. הסימולטור מאפשר תרגולי המראה ונחיתה וגם תרגול של תרחישים כמו תאונות אוויר, נחיתת חירום או טיסה בתנאי מזג-אוויר קשים, במטרה להכשיר ולרענן את הטייסים.

ההשקעה בסימולטור, שממוקדם באור-יהודה, באה לייתר את הצורך לטוס לביצוע סימולטורים בחו"ל, בעיקר להולנד, הליך שמסרבל ומאריך את משך ההדרכה והאימונים וגם כרוך בעלויות.

ואולם, ל"גלובס" נודע כי הסימולטור פועל באופן מצומצם וחלקי בלבד, בשל מחלוקות בין הנהלת אל-על וטייסיה לגבי שעות הפעילות של צוות ההדרכה בסימולטור. התוצאה: הליך הכשרת הטייסים החדשים והליך ריענון הטייסים הפעילים נותר מסורבל. ככל הנראה, המחלקות הזו לא נמצאת על שולחן הדיונים בין הצדדים נכון לעכשיו.

אחרי הסכסוך הממושך בין הנהלת אל-על לוועד טייסיה בחודש פברואר האחרון, הכריזו הצדדים על חתימת הסכם שיביא סוף לשיבושים בלוח הטיסות. סלע המחלוקת היה תנאי העסקת טייסים שהגיעו לגיל 65 (הפסקת טיסה) ועד לגיל הפרישה העומד על 67.

ההסכם מסדיר את תנאי העסקת הטייסים, ומאפשר פרישה מרצון או מעבר למערך ההדרכה של החברה. כך למשל, ההסכם קובע את מספר הדרכות הסימולטורים שייערכו הטייסים המבוגרים שיעברו למערך ההדרכה: הטייסים אמורים לבצע 10 טיסות בחודש, בשעה שהם ביקשו לבצע 8 טיסות בלבד (במהלך המשא-ומתן הממושך עד לחתימה). על הסעיף הזה אין עדיין הסכמות, וכפי הנראה זו הסיבה שצוותי הטייסים שבהליך ההכשרה מבצעים סימולוטרים באמסטרדם, כפי שהיה טרם הגעת הסימולטור החדש לישראל.

מאל-על נמסר בתגובה לדברים כי "בחודש מאי כל תוכנית העבודה המתוכננת מתבצעת במדויק".

מוועד הטייסים נמסר בתגובה: "ההסכם על אופן הפעלת הסימולטור, כמו גם על נושאים נוספים (מהותיים אף יותר להפעלת החברה) שעומדים על הפרק, סוכם וממתין לחתימת הנהלת אל-על. ההנהלה גוררת רגליים ומעכבת את החתימה. ברגע שההנהלה תפעל לקדם את החתימה על ההסכם, יופעל הסימולטור כפי שיסוכם".