מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית את תוכנית שר האוצר, משה כחלון, להגדיל את נקודות הזיכוי במס להורים עובדים במסגרת תכנית "נטו משפחה ". התכנית כוללת הטבות במיסוי למשפחות עובדות, ביטול המכסים על הסלולר ועל בגדי תינוקות והנעלה ועוד.

על פי תוכנית שר האוצר להגדיל ולהשוות נקודות זיכוי להורים עובדים בגין ילדים. לצד הקצבאות האוניברסליות מעניקה התוכנית תוספת משמעותית לנקודות הזיכוי הניתנות לבני זוג עובדים, הורים לילדים קטנים עד גיל 6. כיום גברים זכאים לנקודות זיכוי בעבור ילד מיום היוולדו באופן מדורג עד לשנה שבה מלאו לילד 3 שנים. נשים זכאיות כיום לחצי נקודה מיום הלידה ול-2 נקודות מגיל שנה ועד לשנה שבה ימלאו לילד 5 שנים.

רשות המסים תפרסם בשבועות הקרובים הנחיות למעסיקים לגבי אופן יישום החקיקה .

 

 שר האוצר, משה כחלון אמר הערב: "בערב הזה יוצא מסר ברור וחד מבית המחוקקים הנכבד הזה לאזרחי ישראל. כנסת ישראל אומרת היום בקול צלול וברור לאזרח העובד שהיא יודעת גם לתת. לא רק לקחת. היא אומרת לאזרחים העובדים - אתם שלחתם אותנו לייצג אתכם ואנחנו עובדים עבורכם. תכנית נטו משפחה, מביאה בשורה לזוגות צעירים עובדים, מעודדת יציאה לשוק התעסוקה, מגדילה את שוויון ההזדמנויות.

"מעל לכל היא תכנית שרואה בבני אדם אנשים ולא מספרים. תוספת נקודות הזיכוי להורים שנאשר כאן היום, תגדיל את ההכנסה הפנויה של המשפחות העובדות באלפי שקלים בשנה. כל השנים סיפרו לנו שהצמיחה תחלחל לשכבות התחתונות, היום אנחנו אומרים לא - אנחנו נפנה את הכסף לשכבות החלשות ומשם נצמיח את המשק".