מתקפת הסייבר הגדולה בסוף השבוע העלתה שוב לכותרות את הצורך הגובר באבטחת סייבר. אם אפשר ללמוד מהעבר, היא עשויה להשפיע לטובה גם על מניות החברות העוסקות בתחום - שאחת מהן היא סייברארק  הישראלית ונסחרת בנאסד"ק. עוד לפני מתקפת הסייבר, סייברארק פרסמה ביום חמישי לאחר סיום המסחר את דוחות הרבעון הראשון, והודיעה על רכישה משמעותית. בתגובה, מנייתה נפלה ביום שישי ב-12.4%, למחיר המשקף שווי של 1.7 מיליארד דולר.

"ההתקפה הגדולה בסוף השבוע תורמת להגדלת המודעות ולחינוך השוק. בתפיסה הייחודית של סייברארק, כל הגנות הקצה של 'פיירוולים' והגנה מרחבית, זה מאוד שנות ה-90. היום, תוקף מתוחכם יצליח להיכנס פנימה", כך אומר היום אודי מוקדי, מייסד, מנכ"ל ויו"ר סייברארק.

לדבריו, התקפות כאלה מלמדות שארגונים "לא עשו 'היגיינה בסיסית' של התקנת עדכונים". מעבר לזה, "אנחנו ממליצים ללקוחות להתקין מוצרים שלא נותנים לתוכנה לא מזוהה לרוץ על תחנת הקצה. גם אם נדבקת, זה יכול להיות צינון קל ולא משהו אנוש, כי נמנע את ההתפשטות ממחשב למחשב, שזו בדרך כלל הבעיה. זו תפיסת ההגנה של סייברארק".

סייברארק מספקת לארגונים פתרונות לאבטחת IT, בין היתר באמצעות ניטור ונטרול חשבונות מועדפים במערכות המחשוב. בדוחות הרבעון הראשון היא עקפה את תחזיות האנליסטים גם בהכנסות וגם ברווח. ההכנסות צמחו ב-25.8% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-59 מיליון דולר. ההכנסות מתחזוקה ושירותים צמחו ב-34.5% ל-26.1 מיליון דולר, וההכנסות מרישיונות צמחו ב-19.8% ל-33 מיליון דולר. הרווח הנקי הגיע ל-7.5 מיליון דולר, גידול של 73.4%, והרווח הנקי Non-GAAP צמח ב-23.2% ל-10.2 מיליון דולר, שהם 28 סנט למניה.

"אנחנו מאמינים בגיוון כבסיס לחוסן, ואנחנו חברה מאוד מגוונת ברמת השווקים וסוגי הלקוחות. ברבעון הראשון המכירות ללקוחות ממשל וחברות יצרניות הוכפלו, וזה חלק מהמגמה הכללית של חינוך השוק, וההבנה שלכל חברה יש מידע רגיש", אומר מוקדי.

שינוי בתחזיות השנתיות

התחזית לרבעון השני נמוכה מעט ביחס לתחזיות האנליסטים - הכנסות של 61-62 מיליון דולר ורווח נקי של 23-25 סנט למניה. אך נראה שהאכזבה בשוק נבעה גם מהשינוי בתחזיות השנתיות: תחזית ההכנסות הועלתה מעט, והצפי הנוכחי הוא להכנסות של 268.5-271.5 מיליון דולר, צמיחה של 24%-25% מ-2016, אך תחזית הרווח הנקי Non-GAAP הופחתה בכ-2 סנטים למניה - 1.18-1.22 דולר (כלומר רווח כולל של 42.8-44.3 מיליון דולר).

הסיבה היא השפעת הרכישה שעליה דיווחה סייברארק במקביל לדוחות. סייברארק רוכשת את Conjur מארה"ב ב-42 מיליון דולר במזומן. בקופת סייברארק היו בסוף הרבעון כ-311 מיליון דולר, כך שלא תהיה לה בעיה לממן את הרכישה.

קונז'ור פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאבטחת הרשאות גישה בסביבת ענן ו-DevOps. לדברי מוקדי, "זו רכישה אסטרטגית. בתחום שלנו אנחנו בשוק חדש ומתקדמים במלוא המרץ, אבל הרכישה הזו היא לרכוב על גל חדש". מוקדי מסביר שבשנים האחרונות הייתה מהפכה בפיתוח: "בעבר בעולם התוכנה היה מפתח, בודק תוכנה, מישהו שמדמה סביבה תפעולית ואנשי תפעול שמריצים את התוכנה.

המהפכה של ה-DevOps היא תגובה לצורכי השוק - כל הזמן מפתחים, משחררים ומעבירים לשימוש מיידי. אבל אז, אין נקודת זמן שבה אבטחת המידע עוצרת ובודקת. תוכניתנים מכניסים קישוריות בין התוכנות וזה עובר ישר החוצה בלי שהארגון יכול לנהל. מחלקות אבטחת מידע עמדו בפני שוקת שבורה, כי הן לא יכולות לעצור פיתוח תוכנה שמקדם את העסק. מצאנו את החברה הזאת שיודעת לעשות גם סקיוריטי בסביבת DevOps וגם לרוץ מהר. זו טריטוריה חדשה ומרגשת".

הרכישה תתרום רק החל מ-2018, ומוקדי אומר שזו דריסת רגל בשוק צומח, והוכחה שסייברארק רצה למרחקים ארוכים.

 - רצה למרחקים ארוכים - זו הצהרה שסייברארק לא עומדת למכירה?

מוקדי: "אנחנו גאים שבנינו חברה גלובלית ישראלית מיוחדת, גם צומחת וגם רווחית. התפקיד שלי הוא להפוך אותה לחברה גדולה. 'מרחקים ארוכים' זה שההחלטות שלנו מתקבלות בראייה ארוכת-טווח ולא מחפשים רק פירות מיידיים. זה מה שהביא אותנו עד הלום וגורם ללקוחות להכניס אותנו לקרביים של הארגונים שלהם".

 - המניה נפלה בעקבות הדוחות והרכישה.

"מאז שהפכנו לחברה ציבורית, הפנמתי שתפקידי ותפקיד ההנהלה הוא לבנות ערך לטווח ארוך ולא להתרגש ולהתנהל לפי תגובת מניה. רוב האנליסטים משבחים את הרכישה, כי היא מראה שלא הסתכלנו רק על המדפים הקרובים בסופר, אלא טיפסנו והסתכלנו מעבר".