חברת בזק השיקה היום (ב') את סמארט-נט - שירות סייבר שבא להגן על הבית בכללותו, כאשר יותר ויותר התקנים מחוברים לרשת. השירות מתחבר לתוך המודם הקיים שבבית הלקוח, ואליו מגדירים את כל המכשירים בבית שמחוברים לאינטרנט.

היתרון של השירות הוא שההגנה יושבת במודם עצמו, כך שכל מכשיר שנכנס לבית ומתחבר לאינטרנט - מוגן אוטומטית. הלקוח מוריד אפליקציה שמאפשרת יכולות ניהול לכל המכשירים ברשת ומעניקה תזכורות על כל מה שמחובר ועל רמת ההגנה.

השירות יהיה חינמי ל-3 חודשים, ולאחר מכן מחירו יעמוד על 9.90 שקלים בחודש. המשך ההתקשרות מעבר ל-3 חודשים ייעשה אוטומטית, כך שאם הלקוח לא יבקש לעצור את השירות, הוא יחויב בתשלום החודשי.

החברה הציגה סקרים שמראים כי רוב הציבור מרגיש שישנה סכנה של תקיפת סייבר, ושהוא אינו מוגן מספיק מפניה. גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, אמר כי אין חברה בישראל שמספקת שירות כולל לכלל המכשירים בבית, וכי השירות החדש הופך להיות הכי חכם ומאובטח בישראל בדרך של "כיפת ברזל" לכל הבית.

שירות הסמארט-נט מבוסס על פלטפורמה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית SAM, שמייסדיה הם בוגרי יחידת 8200. הפלטפורמה מוטמעת כתוכנה המופעלת על נתבי בזק בבתי הלקוחות, ובמקביל היא מתקשרת באופן רציף עם מנוע ענני המתעדכן בזמן אמת על תקיפות ואיומי סייבר חדשים. במקרה שהתוכנה המוטמעת על נתבי בזק מזהה התנהגות שנראית חריגה ולא תקינה, היא שולחת דיווח ללקוח, ואם יש צורך אף חוסמת את הפעילות.

השירות מגן מפני גישה או התקפה מרחוק על-ידי האקרים על כל מכשיר המחובר לרשת הביתית, מגן על שינויים לא מאושרים בנתב כגון איפוס נתב, שינוי שם רשת והצפנה ושינוי ספק אינטרנט. כמו כן, השירות מגן גם בפני מתחזים ברשת וחוסם ניסיונות גניבה של מידע רגיש (Anti-Phishing) כמו שמות משתמש וסיסמאות, פרטים פיננסיים ועוד באמצעות התחזות לאתרים לגיטימיים ברשת.

לדברי החברה, השירות לא מסתכם רק בהגנה על כלל המכשירים, אלא מאפשר לראשונה גם ניהול ושליטה מלאה על האינטרנט בבית, מכל מקום, באמצעות אפליקציה אישית ומתקדמת. הדבר מתבטא באפשרות למנוע גישה של מכשירים "אורחים" לא רצויים ברשת, ניתוק מיידי של כל מכשיר שאינו מורשה להשתמש ברשת הביתית, אפשרות לחסימת גלישה של מכשיר וכיוצא באלה.

בנוסף, ניתן לראות בזמן אמת מי מחובר לאינטרנט הביתי ולקבל התראה על כך. דבר זה מאפשר שליטה וניהול של זמני הגלישה בבית, למשל הורים מול ילדים המרבים לצרוך וידאו או משחקים על גבי הסמארטפון או באמצעות קונסולת המשחקים.

לדברי רוזן, מדובר בקפיצת מדרגה ובידול משמעותי מהמתחרים. הצפי הוא שבשנת 2020 יהיו בכל בית 20 מכשירים שמחוברים לרשת הביתית, כאשר כל מכשיר חכם הופך לנקודת כניסה לבית וחשיפה לתקיפות סייבר.