המומנטום השלילי במניית טבע   נמשך - בסוף השבוע שעבר נסחרה המניה במחיר נמוך מ-30 דולר, לראשונה זה יותר מעשור, כששווי השוק של טבע בבורסות ניו-יורק ותל-אביב הוא כיום 30.5 מיליארד דולר.

מניית טבע הגיעה לשיא ביולי 2015, לאחר שהחברה הודיעה על רכישת אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן, ועל כוונתה לוותר על ניסיון ההשתלטות על מיילן. באותה תקופה נסחרה המניה ביותר מ-70 דולר - כך שמאז המניה איבדה יותר מ-50% מערכה.

בתוך כך, בסוף השבוע דווח כי קרן הגידור של המיליארדר ג'ון פולסון הקטינה משמעותית את החזקתה במניות טבע. נכון לסוף הרבעון הראשון, הקרן החזיקה בכ-11 מיליון מניות טבע, שהשווי הנוכחי שלהן הוא 328 מיליון דולר.

במהלך הרבעון מכרה הקרן של פולסון כ-31% מהחזקתה בטבע כלומר כ-4.9 מיליון מניות. גוף נוסף שהפחית את ההחזקה בטבע ברבעון הראשון הוא FMR (קרנות פידליטי) - אחד מבעלי המניות הגדולים בטבע. באמצע פברואר החזיקה פידליטי ב-6.5% מהון המניות של טבע, כ-66 מיליון מניות - ואילו בסוף הרבעון הראשון - כלומר, כעבור כחודש וחצי ההחזקה הגיעה לכ-37 מיליון מניות בלבד, בשווי נוכחי של כ1.1 מיליארד דולר.

מתחילת השנה רשמה מניית טבע תשואה שלילית של 17.6%, לעומת ירידה של פחות מ1% במניית המתחרה מיילן. בינתיים בשוק ההון ממתינים לעדכון בנוגע למנכ"ל החדש שימונה בטבע במקום ארז ויגודמן, שהודח לפני כשלושה חודשים.