גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חוגגים ברוקפלר סנטר: מי הגיעו לאירוע של דיסקונט ניו-יורק?

וגם: אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, פותח את כנס "עסקים ונגישות"

אורי לוין, לילך אשר–טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר /  צילום: ג׳ימס לי
אורי לוין, לילך אשר–טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר / צילום: ג׳ימס לי

חוגגים ברוקפלר סנטר

מי הגיעו לאירוע של דיסקונט ניו-יורק?

בשבוע שעבר ערך "בנק דיסקונט ניו-יורק" ברוקפלר סנטר אירוע לקוחות חגיגי לרגל חילופי המנכ"לים, במסגרתם אהוד ארנון, שכיהן ב-6 השנים האחרונות כמנכ"ל הבנק, פורש, ובמקומו מונה אורי לוין. קודם למינוי כיהן לוין כראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק.

ולא רק מנהטן חגגה - אירועים מקבילים לציון האירוע, נערכו גם בקליפורניה ובפלורידה.

באורחים המעניינים שהגיעו לרוקפלר סנטר היו לקוחות ואנשי עסקים, בהם המיליונר סם דומב, הרי גרוס, כמו גם איל הנדל"ן צ'ארלס קושנר, המוכר בימים אלה בעיקר כאביו של ג'ארד קושנר, בעלה של איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב שבדיוק חתם את ביקורו בארץ הקודש.

עוד נכחו באירוע בניו-יורק: ד"ר יוסי בכר, יו"ר דיסקונט; לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית הבנק; ג'ייק ברמן, יו"ר דיסקונט ניו-יורק; ועוד מגוון לקוחות עסקיים של הבנק.

אורי לוין, לילך אשר-טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר / צילום: ג׳ימס לי

אריק פינטו משתף

מנכ"ל בנק הפועלים מספר מה צריך לשפר

בשבוע שעבר פתח אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, את כנס "עסקים ונגישות" אותו יזמו הבנק ועמותת נגישות ישראל, במסגרתו אירח הבנק כנסים שמטרתם להגביר את המודעות לצורכיהם של אנשים עם מוגבלויות ואף להפוך את קהילת בעלי המוגבלות לכוח צרכני בעל השפעה.

עוד השתתפו בכנס: יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל; עו"ד רועי כהן, נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל; יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה; ונפתלי קאיקוב, יו"ר מנהלי רישוי עסקים ברשויות המקומיות. המרצה האורחת בכנס הייתה העיתונאית גל גבאי.

פינטו הזכיר בדברי הפתיחה כי הוא עצמו אדם עם מוגבלות. "התמזל מזלי, והמגבלה הפיזית שלי מעולם לא עיכבה את ההתפתחות המקצועית שלי", הוא אמר. "אני עובד 36 שנה בבנק, והשיקולים לקדם אותי היו תמיד מקצועיים בלבד. עם זאת, כשאני יוצא מבנק הפועלים ומסתובב ברחבי הארץ, אני מקבל תזכורות רבות לעובדה שאני אדם עם מוגבלות. לעתים התזכורת מגיעה בצורת גרם מדרגות ללא מעלית, לעתים בחניה מרוחקת, לעתים במסעדה או אתר תיירות שאינם נגישים".

נציין כי עוד במסגרת הפעילות לקידום הנושא, אירח הבנק אירח מפגש של מועדון הצרכנות "עדיף" עבור ראשי ארגונים ועמותות המובילים את האג'נדה החברתית של ציבור הנכים בישראל.

רועי כהן, יובל וגנר ואריק פינטו / צילום: אביב גוטליב

אפרת גילת מונתה למנכ"לית מעברות

גילת תחליף את דני טרגן, שהודיע בראשית החודש על פרישתו

דירקטוריון חברת מעברות אישר בסוף השבוע האחרון את מינויה של אפרת גילת, המכהנת כמנכ"לית יצרנית המזון לתינוקות מטרנה, לתפקיד מנכ"לית החברה במקומו של דני טרגן שהודיע מוקדם יותר החודש על רצונו לפרוש מהתפקיד, ככל הידוע מסיבות אישיות, וגילת צפויה להחליף אותו כבר בימים הקרובים (תחילת חודש יוני).

מעברות עלתה לכותרות מוקדם יותר השנה כשהחליטה על מימוש אופציה למכירת יתרת החזקותיה (49%) ביצרנית המזון לתינוקות מטרנה לשותפתה אסם תמורת 550-600 מיליון שקל - עסקה הצפויה לייצר למעברות רווח הון בהיקף של כ-400-450 מיליון שקל, אחרי מס.

מלבד מטרנה פועלת מעברות בייצור, יבוא ושיווק תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים ומזון אורגני, ומוצרי מזון לחיות מחמד ותחליפי חלב לחיות משק.

במקביל להודעה על מינויה של גילת, מעברות הציגה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, אותו סיכמה עם זינוק של 64% ברווחיה שהגיעו לכ-17 מיליון שקל, בעיקר בזכות שערוך שווי אופציות במסגרת עסקת מכירת מטרנה.

הכנסות הרבעון הראשון של מעברות עלו בשיעור מתון של כ-1% ל-88.5 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה צנח ב-18% ועמד על פחות מ-4 מיליון שקל.

אפרת גילת / צילום: עינת לברון

עסקי קיץ

אילו אנשי עסקים פתחו את סוף השבוע בשפיים?

אבי משולם, מנכ"ל רדיו תל-אביב, אודליה ספרן סמנכ"לית השיווק והמכירות של הרדיו, ורועי כ"ץ, סמנכ"ל התוכן, אירחו בסוף השבוע שלל אנשי ונשות עסקים באירוע פתיחת הקיץ בפארק המים שפיים. בנוסף לאנשי הרדיו קיבל את פני הבאים, יואב לאור, מנכ"ל פארק המים.

התארחו וחגגו כמים: דוד פתאל, יו"ר ובעל רשת מלונות פתאל; יזמי הנדל"ן מוטי ורינת כוזאינוף; מיכל המאירי מקבוצת אלדר נדל"ן; יוסי סבן ודני נישליס, מבעלי קבוצת תחנות רדיו ישראל; גל פאר, מבעלי קבוצת הנדל"ן טריגו; טל סיטון, המשנה למנכ"ל ערוץ 9; ואחרים.

אבי משולם ודוד פתאל / צילום: אביב חופי

אילן מלמד מונה למנכ"ל נילית

אילן מלמד מונה בימים אלה למנכ"ל יצרנית הפולימרים וסיבי הניילון נילית. ב-7 השנים האחרונות כיהן מלמד (53) כמנכ"ל חטיבת הפלסטיקה של החברה, ואילו את תפקיד המנכ"ל מילא יו"ר החברה, מיכאל לוי. לוי, בעלי נילית, הוא גם הבעלים של יבואנית הרכב סמל"ת, ובעברו כיהן כיו"ר אל-על.

באחרונה רשמה נילית אקזיט, לאחר שהשלימה את מכירת חטיבת הפלסטיקה שלה לקונצרן סלאניס האמריקאי תמורת יותר ממיליארד שקל, מה שמאפשר לה להתמקד היום בפעילות הליבה שלה בשוק סיבי הניילון.

נילית מעסיקה היום כ-1300 עובדים, ומלבד המפעל הממוקם במגדל-העמק, היא מחזיקה מפעלים נוספים, בארצות-הברית, סין וברזיל. בנק לאומי מחזיק ב-20% ממניות נילית, באמצעות לאומי פרטנרס.

אילן מלמד  / צילום: דוברות נילית

הזדמנויות השקעה בשוק האנרגיה העולמי

גדעון תדמור, יו"ר ובעלי נאוויטס פטרוליום, ישתתף בוועידת שוק ההון 2017 של "גלובס". תדמור ידבר בוועידה על שוק האנרגיה העולמי, על הזדמנויות השקעה גלובליות בחיפושי נפט מול השוק המקומי, בדגש על צפון אמריקה, שם החברה שלו פעילה. בנוסף יסביר את הכדאיות והאטרקטיביות של מסחר בבורסת תל-אביב לעומת לונדון.

תדמור כיהן בעבר כיו"ר דלק קידוחים ונחשב לאחד מהיזמים הוותיקים בתחום האנרגיה בישראל.

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets, שתתקיים ביום שלישי, 13 ביוני 2017, היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזרים הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי שליטה בחברות וכן גם יזמים ומשקיעים במגוון תחומים, לרבות חדשנות פיננסית טכנולוגית.

גדעון תדמור / צילום: איל יצהר

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק