2.1 מיליארד שקל: הצעת קבוצת סיידוף למחזיקי אג"ח אפריקה

הצעתם של נתי ועופר סיידוף דומה לזו שהגישו מוקדם יותר לבייב ובן משה, ושתיהן כוללות "תספורת" של 27%-31% על החוב ■ הצעת האחים תהיה בתוקף עד ליום רביעי

בניין אפריקה ישראל / צילום: איל יצהר
בניין אפריקה ישראל / צילום: איל יצהר

האחים נתי ועופר סיידוף מעלים הילוך בניסיונם להשיג בעלות מלאה על חברת ההחזקות אפריקה ישראל. היום הודיע נתי סיידוף לנאמן איגרות החוב של אפריקה ישראל כי בהמשך לבקשת נציגות מחזיקי האג"ח של החברה, הוחלט על הגשת הצעה מיידית ומחייבת לרכישת מלוא מניות אפריקה ישראל במסגרת הסדר חוב כולל עם המחזיקים.

לדברי האחים סיידוף, הצעתם אינה מותנית בבדיקת נאותות, והיא תהיה בתוקף עד יום רביעי הקרוב, כשעד למועד זה יוזמן נתי סיידוף להציג את הצעתו הסופית לאישורה של אסיפת מחזיקי האג"ח. במכתב שהגישו האחים סיידוף באמצעות עורכי הדין ד"ר רלי לשם ויואב נהיר ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות, הם מבקשים לקיים משא ומתן תכליתי ומהיר עם נציגות מחזיקי האג"ח, לצורך סגירת פרטי העסקה הסופיים.

לאפריקה ישראל חוב של כ-2.89 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה מסדרות כ"ו-כ"ח. לפי הצעת האחים סיידוף, בתמורה למלוא מניות אפריקה ישראל יקבלו מחזיקי האג"ח 400 מיליון שקל במזומן, 400 מיליון שקל באג"ח קצרות, שייפרעו בתוך שנה ממועד ההסדר, וכן 1.15 מיליארד שקל באג"ח ארוכות משתי סדרות.

סדרה אחת מהשתיים תהיה לא מובטחת, ואילו הסדרה השנייה תובטח בשעבוד על מניות השליטה (56%) באפריקה נכסים, ששוויין הנוכחי בבורסה הוא 1.24 מיליארד שקל. סדרות האג"ח יונפקו בריבית שנתית של 3% ובמח"מ ארוך של 6.5 שנים, כאשר 70% מהקרן ייפרעו בסוף חיי האג"ח.

האחים סיידוף גם מציעים למחזיקי האג"ח תמורות נוספות, בדמות 2% ממניות אפריקה מגורים בשווי של כ-20 מיליון שקל, בעלות על מגרש ברוסיה, שאותו ניתן יהיה למכור, וכן אפשרויות ליהנות מעלייה עתידית בערך החברות הבנות. כך למשל, יזכו מחזיקי האג"ח ל-5% ממניות חברת התשתיות דניה סיבוס, אם היא תונפק בבורסה בתוך שנתיים ממועד ההסדר, ובשווי של לפחות 500 מיליון שקל.

נוסף על כך, יזכו המחזיקים לקופון מיוחד של 70 מיליון שקל, אם בתוך שנתיים ישקף שווי השוק של אפריקה נכסים מכפיל של 1.2 על ההון העצמי שלה. כיום נסחרת אפריקה נכסים לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל, המשקף מכפיל הון של 0.89 בלבד.

לדעת האחים סיידוף, הצעתם מסתכמת ליותר מ-2 מיליארד שקל של נכסים נזילים, ושוויה עולה על 2.1 מיליארד שקל. האחים סיידוף אף דיווחו כי להוכחת יכולתם ורצינותם הם הציגו לנאמן האג"ח (חברת הרמטיק נאמנות) הוכחה ממוסד פיננסי מוביל על יכולתם לבצע את התשלום באופן מיידי.

השתלטות עשויה להניב יותר תמורה

ההצעה הנוכחית של האחים סיידוף מגיעה לאחר שבתחילת השבוע דיווחה אפריקה ישראל כי קיבלה הודעה מנאמן סדרות האג"ח, ולפיה הגיעה נציגות מחזיקי האג"ח להסכמות עם מוטי בן משה ולב לבייב על עקרונות לגיבושו של הסדר החוב השני של החברה. פרטי ההסדר לא פורסמו באופן מלא ורשמי, אבל אלה כוללים תשלום מזומן של 300 מיליון שקל למחזיקים ביום השלמת ההסדר ותשלומים נוספים בהיקף של 400 מיליון שקל, לצד הנפקת אג"ח בהיקף של 1.3-1.5 מיליארד שקל, וכן אפשרות לתמורות נוספות במקרה של עלייה עתידית בערך חלק מהנכסים.

יש לציין כי על פניו נראות שתי ההצעות דומות באופן יחסי, וכוללות "תספורת" של 27%-31% על החוב. עם זאת, למחזיקי האג"ח יש אפשרות שלישית, והיא להחליט על פעולה אקטיבית של השתלטות על אפריקה ישראל דרך בית המשפט ומכירה של נכסיה בחלקים. לדעת כמה מהמחזיקים, בדרך זו ניתן להשיג תמורה גבוהה בהרבה, של 2.3-2.5 מיליארד שקל - וזאת בתוך כשנה בלבד.

פעולה כזאת תתחיל עם מכירת מניות השליטה (56%) באפריקה נכסים, שאמורה להניב לפחות 1.2 מיליארד שקל, ולאחר מכן עם מכירת מניות השליטה (74%) באפריקה מגורים, שאמורה להניב 400-500 מיליון שקל נטו (לאחר פירעון החוב לבנק דיסקונט).