הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') בירידות שערים קלות, ברקע המגמה המעורבת בפתיחת שבוע המסחר העולמי בוול סטריט, אסיה ואירופה.

 

באסיה ננעל המסחר בירידות ובאירופה מתנהל המסחר במגמה שלילית, כשהסוחרים מגיבים לראשונה למתקפת הטרור הקטלנית בלונדון שהביאה למותם של 7 איש ולעשרות פצועים. בוול סטריט נרשמת מגמה מעורבת.

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון מציין כי "נתוני התעסוקה החלשים יחסית, שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב, מחדדים אצל המשקיעים את ההבנה שהריבית בארה"ב תעלה בקצב איטי. עובדה נוספת שתומכת בכך היא ההתמתנות באינפלציה בחודשים האחרונים. במצב עולם זה, הפד יעלה את הריבית בקצב האיטי ביותר בו הוא יכול. לטעמי, העלאות הריבית בארה"ב הן הסיכון העיקרי המרחף על שוקי המניות והאג"ח. לכן, משסיכון זה פחת, ראינו שיאים חדשים במדדים העיקריים בארה"ב ה-S&P והנאסד"ק".

 

בנק ישראל רוצה לשפר את יעילות הדירקטוריונים של הבנקים, ואתמול הורה לצמצם את מספרם ל-10 מ-15 כיום ו-13 בטיוטה הקודמת. בנוסף הוחלט כי שליש מחברי הדירקטוריון יהיו בעלי ניסיון בנקאי, זאת לעומת חמישית בלבד כיום, וכן הוחלט כי לפחות דירקטור אחד יהיה בעל ניסיון מתחום טכנולוגיית המידע. אתמול הבנקים פועלים , לאומי , דיסקונט  ומזרחי טפחות  נסחרו בעליות.

הסדרי החוב של אליעזר פישמן, ושל לב לבייב באפריקה ישראל  נמצאים במוקד העניינים בימים אלה. פישמן הציע תספורת של כ-50% לחוב שלו ובתרחיש אופטימי יחזיר כ-400 מיליון שקל מחובות בסך 1.8 מיליארד שקל, שעיקרם לבנקים ולרשות המסים. ובהסדר החוב הענק השני - מכירת השליטה בחברת אפריקה ישראל לידי מוטי בן משה ולב לבייב אינה מתקדמת לפי שעה, ואף אינה נחשבת למועדפת בעיני נציגות מחזיקי אגרות החוב של החברה. 

אופקו   זינקה אתמול בכ-8% והפעילה בבוקר מנגנון פתיחה אנגלית.