חברת סמארט נט דורשת מבזק להפסיק להשתמש בשם שלה

בזק קראה לשירות הסייבר החדש שלה "סמארט נט", אבל לטענת החברה מדובר בסימן מסחרי רשום שלה

 

האם השם "סמארט נט" שבו בזק משתמשת בשירות הגנת הסייבר החדש שהשיקה, הוא סימן רשום של חברה באותו שם? כך לפחות עולה מבקשה לסעד זמני דחוף שהגישה חברת סמארט נט לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת בזק.

לדברי סמארט נט, בזק משתמשת בסימן מסחרי רשום שלה לצורך הפצת שירותי הסייבר שאותו החלה לשווק לאחרונה, ובכך היא למעשה מעוולת ופוגעת בזכויותיה ובמוניטין שסמארט נט צברה לאורך השנים.

לדברי עורכי הדין זיו עירוני וטטיאנה חיטריק, בזק למעשה יודעת שהשם "סמארט נט" הוא שם של חברה שפועלת בתחום התקשורת, ולמרות זאת היא חמדה את השם ללא רשות.

בפנייה לבית המשפט מציינת החברה כי מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ניהלה מגעים עם בעלי החברה במטרה לרכוש אותה, וזאת כשכיהנה כמנכ"ל 012 קווי זהב, כך שלבטח היא ידעה שמדובר בסימן מסחרי רשום.

חברת סמארט נט פועלת בתחום פתרונות תקשורת לעסקים, ולדבריה היא מוכרת היטב בכל שוק התקשורת. סימן המסחר שלה - SMARTNET - נרשם כסימן מסחר רשום בפנקס סימני המסחר ב-2009.

החברה הסבירה כי כאשר נודע לה בחודש שעבר על הקמפיין של בזק, היא פנתה אליה ודרשה הבהרות על השימוש בשמה המסחרי, אך לא קיבלה מענה לכך במשך 10 ימים שבהם המשיך הקמפיין.

בעקבות זאת פנתה סמארט נט לבית המשפט ודורשת לעצור את הקמפיין מיידית, תוך שהיא מודיעה כי תתבע בהליך נפרד את בזק על הנזק הכספי שנגרם לה.

טרם התקבלה תגובת בזק.