לפני האסיפה: האחים סיידוף משפרים הצעתם לאפריקה ישראל

תמורת קבלת בעלות מלאה על אפריקה, האחים מציעים הזרמה של 450 מיליון שקל, אג"ח חדשות ב-1.6 מיליארד שקל, 2% מאפריקה מגורים, קרקע ברוסיה ואופציה לקבלת 5% ממניות דניה סיבוס ■ המחזיקים מתבקשים לוותר על מלוא החוב ב-2.89 מיליארד שקל

לב לבייב / סיון פרג'
לב לבייב / סיון פרג'

רגע לפני אסיפת מחזיקי האג"ח של חברת אפריקה ישראל שתתכנס היום בשעה 10:00 במלון קראון פלאזה בת"א, משפרים האחים סיידוף את הצעתם לרכישת החברה במסגרת הסדר חוב. בהצעתם המעודכנת מציעים האחים סיידוף כי תמורת קבלת בעלות מלאה על אפריקה ישראל, הם יזרימו לחברה 450 מיליון שקל במזומן שיועברו מיידית למחזיקי האג"ח.

בנוסף, האג"ח הקיימות יבוטלו ובמקומן יקבלו המחזיקים אג"ח חדשות בהיקף של 1.6 מיליארד שקל, שיחולקו לשתי סדרות שוות בגודלן. לטובת סדרה אחת ישועבדו 51% ממניות אפריקה נכסים ואילו הסדרה השניה תהיה ללא שיעבוד. בתום שנה מיום ההסדר מתחייבים האחים לבצע פירעון ראשון של 300 מיליון שקל מתוך קרן הסדרות.

עוד מוצע למחזיקים לקבל 2% ממניות אפריקה מגורים, קרקע ברוסיה, וכן אופציה לקבלת 5% ממניות דניה סיבוס במקרה שהחברה תונפק בתוך שנתיים לפי שווי של 500 מיליון שקל או יותר. כמו-כן, יכניסו האחים לאפריקה ישראל נדל"ן בארה"ב בשווי של 20 מיליון דולר שבבעלותם.

כנגד החבילה, מתבקשים המחזיקים לוותר על מלוא החוב הקיים כלפיהם בהיקף של 2.89 מיליארד שקל.

באסיפה היום ידונו גם הצעתם המשופרת של לב לבייב ומוטי בן משה שהוגשה למחזיקים אתמול, וכן הצעתם של חלק מהמחזיקים לפעול מיידית למכירת מהירה של כל נכסי החברה. לפי הצעה זו, יבקשו המחזיקים למנות כונס נכסים ל-51% ממניות אפריקה נכסים המשועבדות בבורסה לצורך מכירתם, כאשר התמורה ממכירה זו אמורה להביא לפירעון מהיר של יותר מ-40% מהחוב הקיים למחזיקים.