תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מדוע כדאי לבעל עסק לרשום סימן מסחר?

בעלי עסקים רבים נמנעים מרישום סימן מסחר - למה בכל זאת חשוב לרשום אותו ומה היתרון שהוא מקנה?

ניב מורן/ יח"צ
ניב מורן/ יח"צ

חשוב להגן על שמות מסחריים ומיתוג
אתם מקימים עסק ומעוניינים לבדל אותו ממתחרים באמצעות מיתוג חדשני ומקורי. למרות שניתן להתגונן מהעתקה באמצעות רישום סימן מסחר - פעמים רבות בעלי עסקים וחברות קטנות ובינוניות נמנעים מכך. בסיטואציה כזו עסקים מתחרים עלולים להעתיק מכם ולעשות שימוש במיתוג דומה או באותו השם ממש, עבור אותם המוצרים שאתם מספקים ללקוחותיכם.

סימן מסחר רשום יבטיח את זכויות העסק בשם המסחרי או במיתוג
כדי להשתמש בסימן אין חובה לרשום אותו. בכל זאת רצוי ומומלץ לרשום סימן מסחר מסיבות רבות:
ראשית, סימן מסחר רשום מהווה נכס קנייני. ניתן למכור אותו או להעביר אותו בכל דרך חוקית לאחרים ובאמצעות הסכמי רישיון להרשות לאחרים לעשות בו שימוש; שנית, סימן רשום מאפשר לבעליו להרחיב את השימוש בו גם לשווקים חדשים או לאזורים גיאוגרפיים המרוחקים ממקום העסק המקורי, בעוד שסימן לא רשום יאפשר הגנה המוגבלת רק לאזורים בהם ניתן להוכיח מוניטין בסימן; שלישית, לרישום סימן מסחרי יתרונות ראייתיים במקרה של תביעת הפרה. בעלים של סימן רשום לא נדרש להוכיח מוניטין לצורך ביסוס זכותו; רביעית, רשויות החוק ובהן המכס ויחידות המשטרה פועלות באופן יזום לאיתור סחורות המפרות סימני מסחר רשומים, כך שמנגנוני האכיפה וההרתעה הם יעילים בהרבה כשמדובר בזכות רשומה.

רישום סימן מסחר יהווה נכס קנייני ויאפשר הרחבה של העסק
רישום סימן מסחר הוא בבחינת דרך המלך להגנה על מיתוג או שמות מסחריים והוא יכול להוות נכס משמעותי לעסק שלכם.

למידע נוסף לחצו כאן

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988