פריצת דרך בתחום המדע כאשר חוקרים מאוניברסיטת ליג' שבבלגיה הצליחו לעורר מוחות של אנשים שנמצאים במצב של צמח. המחקר כלל 16 נבדקים, כולם פגועי ראש עם פעילות נוירולוגית מינימלית, שקיבלו זרם חשמלי במשך 20 דקות בכל יום, לאורך תקופה של חמישה ימים.

לאחר הזרם החשמלי המטופלים הראו סימנים של פעילות קוגניטיבית, כמו גם שיפור משמעותי במודעות העצמית שלהם. הם הצליחו להגיב להוראות, לזהות עצמים ולבצע חלק מהוראות גופניות שהם נתבקשו לבצע. כעת החוקרים רוצים לעבור לשלב הבא של הניסויים ולבדוק את הטיפול לאורך תקופה ארוכה יותר.

אורורה ת'יבאט, החוקרת הראשית, סיפרה לאתר האינטרנט New Scientist שהמטופלים אומנם לא היו מסוגלים לדבר, אבל הם הצליחו לענות על שאלות של כן או לא. "שאלנו שאלות כמו 'האם קוראים לך דיוויד?', והם ענו על ידי הזזה של איבר בגוף - הלשון לדוגמא, או הרגל". אורורה מספרת שכל אחד מהמטופלים ענה על כל השאלות נכון.

הטיפול עצמו נקרא tDCS והוא מתמקד בצד הקדמי של המוח, אשר אחראי על מנגנוני הקוגניציה הגבוהים ומחובר אל התלמוס ( thalamus ,) שאחראי בין היתר על הפעילות החשמלית במוח כשאנחנו ערים. אחרי ההצלחה של הניסויים הראשוניים, הרבה משפחות תולות את תקוותן בטיפול שיצליח להחזיר לחיים את קרוביהם האהובים.