מימושי בעלי עניין: האחים נאוי מכרו מניות בכ-70 מיליון שקל

מאז 2013 דורי ושאול נאוי מימשו מניות של חברת אחים נאוי שבשליטתם בכ-220 מיליון שקל ■ לאחר המימוש הנוכחי, חלקם בחברה קטן ל-34% ■ בעלי עניין מימשו השנה בכ-1.5 מיליארד שקל

האחים נאוי / צלם: בן יוסטר
האחים נאוי / צלם: בן יוסטר

בעלי עניין בבורסה בתל-אביב ממשיכים לנצל את הרמות הגבוהות בהן שוהות רבות מהמניות למימוש נתחים משמעותיים מהחזקותיהם ברווח נאה. היום היה זה תורם של האחים דורי ושאול נאוי, שעדכנו על מכירת כ-8.5% ממניות חברת המימון החוץ בנקאי אחים נאוי  תמורת 68 מיליון שקל. בעקבות המכירה, קטן חלקם של האחים בחברה הנושאת את שמם לכ-34%, לאחר שהבוקר החזיק כל אחד מהם בכ-21%.

המכירה, שהתבצעה בעסקאות מחוץ לבורסה, נעשתה לפי מחיר מניה של 25 שקל - המשקף הנחה של כ-3% על שווי המניה הבוקר, שנסחרה בירידות דומות (כ-2%-3%). למרות הירידות היום, בשנה האחרונה טיפסה מניית נאוי בכ-35% והיא משקפת כעת לחברה שווי של כ-820 מיליון שקל. המכירה מתבצעת זמן קצר לאחר שמניית נאוי הגיעה לשיא, שנרשם בסוף חודש מאי ושיקף לחברה שווי של 940 מיליון שקל.

עם המכירה הנוכחית, מאז 2013 (כשנתיים לאחר שנאוי הצטרפה לבורסה באמצעות מיזוג לשלד בורסאי), כבר מימש צמד האחים נאוי מניות בשווי של כ-220 מיליון שקל בחלקים דומים. המכירה הראשונה שביצעו נעשתה בפברואר 2013 לפי מחיר מניה של פחות מ-11 שקל, ששיקף לחברה שווי של כ-300 מיליון שקל.

קיבוץ יזרעאל גם מממש

האחים נאוי מצטרפים לבעלי עניין נוספים שמימשו מניות בתקופה האחרונה, דוגמת קיבוץ יזרעאל, שבימים האחרונים מכר מניות ביצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחיה שבשליטתו - חברת מיטרוניקס  - תמורת כ-75 מיליון שקל וזאת לאחר שמנייתה השלימה טיפוס שנתי דומה לזו של נאוי (כ-35%) ונסחרת גם היא לא רחוק מהשיא שלה, לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקל.

שני בעלי עניין שמכרו נתח פחות משמעותי ממניותיהם בימים האחרונים, כשגם אותן מניות שוהות ברמות גבוהות, הם חברת DBSI - בעלת השליטה בחברת שירותי הרכב שגריר, שמכרה ממניותיה תמורת כ-10 מיליון שקל, וחנן מור ואבי מאור, המחזיקים בחברת הנדל"ן חנן מור, שמכרו ממניותיהם תמורת כ-6 מיליון שקל.

שגריר בולטת בזינוק של כ-230% מאז הצטרפה למסחר (לאחר שפוצלה מחברת האיתור פוינטר) בסוף חודש יוני 2016 לשווי חברה נוכחי של כ-150 מיליון שקל, ומניית חנן מור קפצה ביותר מ-50% תוך שנה ונסחרת גם היא סביב רמות השיא שלה, בשווי חברה נוכחי של כ-190 מיליון שקל.

מכירות אלה ממשיכות את הגל המתגבר של מימושים שמבצעים בעלי עניין, בעיקר במניות השורה השנייה של הבורסה, בהיקף כולל המתקרב לסכום של כ-1.5 מיליארד שקל מתחילת השנה. עוד בין המימושים הבולטים בתקופה האחרונה - קרן באטרי מכרה ממניותיה באיי.די.איי ביטוח תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, קרנות פידליטי (FMR) חדלו מלהיות בעלי עניין ברשת קמעונאות המזון רמי לוי, לאחר שמימשו ממניותיה בכמה הזדמנויות תמורת כ-80 מיליון שקל, ובימים האחרונים מכר שאול אלוביץ', באמצעות חברת יורוקום, ממניות חלל תקשורת שבשליטתו תמורת 45 מיליון שקל - סכום שעיקרו מיועד להחזר חוב של יורוקום נדל"ן.

מלבד רמות השיא בהן נסחרות החברות שממניותיהן נמכרו בימים האחרונים ונוספות, גם רפורמת מדדי הבורסה שנכנסה לתוקף בפברואר תומכת במגמה, וזאת משום שאחת ממטרותיה הייתה להגדיל את שיעור החזקות הציבור במניות הנסחרות, והיא כללה דרישה להגדלת חלק הציבור כתנאי להיכללות מניה במדדים המובילים.

כך, עוד טרם כניסתה לתוקף וכחלק מההיערכות לכך, אותה רפורמה הובילה לשנת שיא של מכירת מניות בעלי עניין ובעלי שליטה בבורסה ב-2016 - עם מכירת מניות בסכום כולל של כ-6 מיליארד שקל.

מימושים בולטים של בעלי עניין מתחילת השנה
 מימושים בולטים של בעלי עניין מתחילת השנה